A Nightmare on Elm Street 2010

A Nightmare on Elm Street 2010
1.0Totale score

Tieners in Springwood hebben terugkerende nachtmerries. In deze nachtelijke escapades komt een man voor met messen aan zijn vingers, een groen/rood gestreepte trui en een vreselijk verbrand gezicht. Wie o wie zou het zijn?

Mmm, wat kan ik zeggen over deze zoveelste remake van een horror klassieker? Laten we allereerst eens beginnen met het verhaal. Het verhaal was standaard, redelijk simpel, maar wel goed uitgewerkt. Het plot bevat niet verschrikkelijk veel wendingen, maar er zijn wel enkele aanpassingen verwerkt in het script ten opzichte van het origineel, dit kon ik zeker wel waarderen.

Het acteerwerk was bagger. Nee echt, het was gewoon schijt. De acteurs en actrices hadden geen passie voor het project, ze geven de personages geen greintje diepgang, en de nieuwe Nancy (Rooney Mara) had de persoonlijkheid en uitstraling van een grafsteen. Katie Cassidy viel opzich eigenlijk nog wel mee, laat ik het zo zeggen; ze houdt zich nog redelijk staande tussen alle verschrikkelijke acteurs om haar heen, toch wel respectvol. De moeder van Nancy was zo verschrikkelijk slecht, dat ik haar persoonlijk wel kon ombrengen. Het personage van de vader van Nancy komt niet eens terug in deze remake. Jammer.

Het bloed en gore gehalte laat zeer te wensen over. Een paar plasjes bloed, en een stuk of 4 moordscenes, daar betaal je toch geen geld voor? Nee, mijn lieve, lieve horrofanaten, voor bloed en gore kan je nog beter een kaartje kopen voor Nanny McPhee 2. Zwak.

Zoals al eerder vermeld in de review, had ik wel respect voor het feit dat het script nieuwe elementen had toegevoegd aan een zo uitgemolken verhaal als dat van Freddy, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de abominabele remake van F13TH. MAAR, dit wil niet direct impliceren dat het script goed is. Het script is namelijk zwakker dan mijn hoogbejaarde, dementerende buurvrouw. Als je het mij vraagt, had het script beter gebruikt kunnen worden door de crew om hun reet mee af te vegen na een toiletbezoek op een Mexicaans vreetfestijn.

De nieuwe Freddy. Geloof me, lieve horrorfans, ik had NIETS liever gewild, dan hier schrijven dat de nieuwe Freddy (Jackie Earle Haley) een diamant zou zijn in een emmer vol stront. Helaas, maar waar, de nieuwe Freddy is niet eng, niet charismatisch, niet intimiderend, niet grappig, en zijn stem is irritanter dan die van Fran Drescher. Ik kan hier wel meer over uitbreiden, maar als ik alleen al denk aan de gruwelijk acteerprestatie, krijg ik accuut last van brandend maagzuur, en moet ik alweer een Rennie tablet nemen.

Jullie lezers vragen zich vast en zeker af, of er nog iets positiefs valt te vertellen over deze remake. Dat is niet zo. Het is gewoon een strontfilm, een lelijke brandvlek op de geschiedenis van de horrorfilm, een schande! Niet eens vermakelijk op een oerslechte manier.

Platinum Dunes heeft haar dieptepunt bereikt, en dat wil wat zeggen!

19 reacties

Bo

haha…en toch is mijn oordeel nog steeds onveranderd, wat een tumor van een film zeg, had er laatst nog een discussie over met een kennis die het ‘de beste horrorfilm in jaren’ durfde te noemen… haha, sommige mensen toch…

griezelfan

Eindelijk gezien! Ik vond ‘m nou niet zo super slecht hoor, er zaten veel stevige schrikmomenten in, een goed plot alleen niet echt spannend. Ik vond het wel leuk gedaan in dat zwembad of toen het sneeuwde! Maar er zijn wel veel betere horrorfilms. Hij krijgt van mij 6,5

djruud

mmm vind jammer dat die andere review eraf gehaald is, mmijn mening is ook dat wel goede film is… altijd dat gezeik dat orgineel beter is, vink jammer!! ik geef hem een 8….

UberJason78

Hm, ik had Elmstreet 2010 wel slechter verwacht….ik moest wel wennen aan de nieuwe Freddy, maar vond het Nancy personage best goed gedaan…waar ik zelf meer mee kamp, is dat de film score erg on-elmstreets is…ik miste de beats en krachtige synthesizer muziek….hetzelfde als bij de F13 remake..zelfde componist, maar een dooie score..( alhoewel de Elmstreet score deze keer beter klonk dan F13th)…acteerprestaties vielen me mee, goeie SFX, en een leuke plot int verhaal…nee deze remake is nog best aardig..trust me, er zijn vele andere films die het slechter doen

maikel-nicky

Mensen, wat zijn we toch zielig bezig!rnNanny McPhee 2??? :SrnrnTuurlijk, de mensen die met de oude zijn opgegroeit, vinden het bagger..rnJe moet het ook niet vergelijken, kijk heb op positieve kant:rnNu kunnen de jeugd van nu ook nog genieten van Freddy.rnIk ben 15 jaar en heb eerst de oude A Nightmare on Elm Street gezien. rnIk vind het een goed verhaal, alleen slechte special effects enzo.. Voor de mensen van deze tijd is deze film kei goed! (vond ik tenminste wel)rnrnIk vond het juist goed dat ze afwijken van het verhaal van de 1e en juist meer op het ontstaan van Freddy gaan richten. Zo zit je meer in de film..rnVond er ook echt creative scene’s inzitten, vooral de ”school scene” met Kris.rnIdd, de nieuwe freddy is niet eng, maar ziet er wel realistisch uit, als we de oude freddy weer gaan namaken, gaan mensen eerder lachen dan schrikken.rnrnAl om al, vind ik het een kei goeie remake!

Dat kan jouw mening zijn, maar dat betekent niet gelijk dat de rest zielig bezig is. Jij kijkt met heel andere ogen naar deze film en dat is ook logisch. Mensen die de originele Nightmare serie hebben gevolgd, vinden het gewoon vaak tegenvallen, omdat het origineel misschien wel tot één van hun favoriete films behoorde. Een ‘moderne’ Freddy word dan gewoon niet meer geaccepteerd, zelfs als de film misschien nog niet zo slecht is. Misschien begrijp jij dat nu nog niet, maar dat komt nog wel.

maikel-nicky

Ja, oke..rnIk snap het ook goed hoor!rnIk vind gewoon dat hij de film helemaal afkraakt en misschien toch wel wat pluspuntjes kan geven.rnrnMaargoed, dat is mijn mening..rnLater vind ik deze een goeie film en de volgende generatie vinden deze dan weer slecht 😛

Bo

Deze hele review gaat niet eens over de ‘oude Freddy’, of de originele films. Ik vind het naar mijn mening gewoon een zeer slechte film, niet eens een slechte remake. Dit heeft niks met het origineel te maken. Ik vind de originele Texas Chainsaw Massacre fantastisch, maar de remake vond ik ook zeer vermakelijk en goed geregisseerd, dus die zou ik ook hoge punten geven.rnrnIk heb Nightmare on Elm Street bekeken als een horrorfan, en met een open mind, hiermee bedoel ik dat ik niet al een mening gevormd had voordat ik de film überhaupt gezien had.rnrnEn wat bleek? Ik vond het gewoon een slechte film. Bagger zelfs. En als mijn mening ‘zielig’ wordt bevonden door jou, dan moet je je toch eens afvragen wie echt zielig bezig is in dit geval.

De mensen kijken meer met hun oren dan met hun ogen,Ik vind dit juist een leuke serieuze Freddy en hij ziet er ook realistischer uit,Hij kan natuurlijk niet tippen aan Englund,Ik weet ook niet waar de mensen het vandaan halen dat de special effect zo slecht zijn want dit zit er echt wel beter uit dan het orgineel,Behalve dan de scene met Freddy die uit de muur komt,Freddy gaat gewoon net zoals met Michael Meyers met de tijd mee

10. avatar
    ambibambi

Ik vond de film wel leuk, met goede schrikmomenten en ik kreeg kriebels van de nieuwe freddie, heerlijk! Ik vond het acteerwerk opzich wel redelijk, sommige waren wat overdreven, maar Rooney Mara staat bekent om haar ‘grafsteen’ gezichtsuitdrukkig (zo is ze nou eenmaal) en zij is toch een erg goede actrice..

11. avatar

Ik heb deze remake tot op heden nog geen kans gegeven, maar jij raad hem dus wel aan? Volgens mij zijn de meeste reacties niet zo lovend, maar ik heb nooit een enorme waarde aan Robert Englund als Freddie Krueger gehecht, dus een nieuwe acteur zou mij niet direct iets uitmaken mits hij zijn werk goed doet.

12. avatar
    Emma

een lelijke brandvlek op de geschiedenis van de horrorfilms? Naar mijn mening was NOE nooit echt goed, behalve het eerste deel. Ook dit deel is gewoon goed, geen oscarwinnaar, zeker niet. Maar wel leuk om even tussendoor te kijken. Ik heb 10x slechtere films gezien dan deze remake. Dus ik vind deze review wel heel ”heftig”… Maar dat neemt niet weg dat iedereen zijn eigen mening mag hebben! Wel vind ik je review heel eerlijk en goed opgebouwt!