Absentia

Tricia’s man wordt al zeven jaar vermist. Haar jongere zus Callie trekt bij haar in wanneer ze hem uiteindelijk dood verklaren. Tricia wil het niet geloven en blijft hoop houden maar Callie is realistischer en wil dat ze verder gaat met haar leven. Als Tricia haar leven weer op probeert te pakken voelt Carrie zich aangetrokken tot een lugubere tunnel bij het huis. Als ze het begint te linken met andere mysterieuze verdwijningen wordt het duidelijk dat zijn ogenschijnlijke dood niet zo natuurlijk is. Al snel wordt het duidelijk dat een eeuwenoude kracht in de tunnel zijn zinnen heeft gezet op Callie en Tricia en dat Tricia’s man misschien wel een veel slechter lot heeft getroffen dan de dood.

Absentia is een low budget film die in het begin best wel traag is, maar de verschillende gebeurtenissen zorgen er wel voor dat je geprikkeld blijft om te blijven kijken.De film heeft verschillende plotwendingen, waardoor je zelf gaat twijfelen wat er nou werkelijk is gebeurd tot aan de echte ontknoping en dat is soms best wel verwarrend als kijker. Als je even 5 minuten niet oplet kan je het hele verhaal kwijt zijn en dat is best lastig.

Het acteerwerk is niet het beste wat je kan vinden, maar de mensen doen hun best en het past wel bij deze film.Veel over het verhaal en het plot wil ik niet kwijt dat zou je gewoon zelf moeten zien en eigenlijk moet je blind deze film ingaan, omdat je van het begin even niet weet welke kant het op gaat.

Al met al is Absentia best een interessante film die het kijken waard is maar wel eentje die je na het einde met enkele vraagtekens achter laat.