Black Hole

Black Hole
0.5Totale score

Black Hole is nu zo?n film die je echt moet gaan kijken als je eens iets totaal mislukts wilt zien. En dan, in een wat melige bui, is dit een op en top komedie van goedkoopheden en slechte effecten.

Het verhaal:
In een kernreactor loopt een experiment uit de hand (waarom lopen experimenten altijd uit de hand?) waardoor een zwart gat ontstaat dat uiteindelijk de hele aarde zal ipslokken. En of dat niet erg genoeg is ontsnapt er uit dat zwarte gat ook nog eens een alien die de buurt op stelten zet. Het beest krijgen we niet te zien. Hij is doorzichtig en dat zegt precies met wat voor film we te doen hebben.
Het evacueren van een stad wordt weer gegeven door lange snelwegen met files te tonen. Dit om te simuleren dat de hele stad geblokkeerd is. Toch kan hoofdpersoon Bryce overal probleemloos met zijn auto komen. Paniek in de straten krijgen we te zien als een kluit mensen die wild schreeuwend achter dranghekken staan. Achter de kluit mensen is alles leeg. In de weide omgeving wordt de stroom afgesloten om het monster om de tuin te leiden. In het volgende shot branden alle straatlantarens en kerstverlichting. Om de inzet van het leger te tonen wordt eindeloos stock-fotage gebruikt. Och, och, och en zo hangt de hele film aan elkaar van goedkoopheden en het plot ,?.nou,?.laat maar! Voorspelbaar is zacht uitgedrukt.

Verder laat de film weer eens zien hoe de Amerikaanse mentaliteit is en men alles met grof geweld denkt op te lossen.

Maar goed, ik heb er van al deze belachelijkheden genoten juist omdat het zo op en top waardeloos is allemaal. Maar eigelijk is het een schande dat een film als dit op dvd wordt uitgebracht. Het laat maar weer eens zien hoe dominant de Amerikaanse filmindustrie is. Want goede en originele producties komen buiten Amerika maar niet van de grond dat weten we in Nederland maar al te goed (o.a. Worst Case Scenario). Daarom is het eigenlijk een schande dat in elke winkel en videotheek films als dit te krijgen zijn!

JasonKrueger1985

Zag de dvd liggen bij Van Leest.Heb me helemaal ziek gelachen om de film.Als je de movie niet serieus neemt,dan is tie nog best wel vermakelijk!Maar puur gemeten op kwaliteit is het gewoon een baggerfilm.