Body Bags

DE FILM:
In een lijkenhuis worden 3 korte verhalen aan elkaar gepraat door een eerder gekke geleerde met na het derde verhaal als extra nog een onverwachte wending.
Verhaal 1 (The gas station):
Anne een nieuwe kassabediende in een tankstation heeft nachtdienst, hierbij ontmoet zij alerlei ongure fieguren met als apotheoze de geschifte moordenaar.
Verhaal 2 (Hair):
Richard kan zijn aankomende kaalheid niet acepteren en vind zichzelf daardoor minder aantrekkelijk, hoewel hij verschillende middeltjes uitprobeert lijkt niets te werken waardoor zijn irriterende gedrag uitloopt op een ruzie met zijn vriendin. Teneinderaad richt hij zich tot de revolutionare behandeling van dokter Lock wat een onvoorstelbaar resultaat heeft tot alles uit de hand begint te lopen en de ware aard van de behandeling naar boven komt.
Verhaal 3 (The Eye):
Matt is een honkbalspeller die volop aan het doorbreken is tot het noodlot toeslaat in een auto-ongeluk waarbij hij 1 van zijn ogen verliest. Dokter Berchman brengt hen in kontakt met Dokter Lang welke een oogtrans-plantatie uitvoert die wonderwel lijkt te slagen. Na verloop van tijd krijgt Matt echter hallucinaties en zo word het leven van de oogdonor stukje bij beetje onthuld.

DE KRITIEK:
Goed opgebouwde film, waar verhaal 1 het nog meer moet hebben van spanning en schrikmomenten zijn er in het derde verhaal enkele goede bloedscenes ingebouwd wat de film zeker ten goede komt, alles word goed aan elkaar gepraat door de regisseur John Carpenter die de rol van gekke geleerde tot zich neemt en dit gebeurt met de nodige humor. Niet meteen voor warm van te worden voor de echte doorwinterde horrorfan toch een aanrader voor een gezellige familieavond.

DE EXTRAS:
Een echte tegenvaller in vergelijkking met andere dvd, blijft ver achterop met enkel hoofdstukkeuze en mogelijkheid tot ondertiteling wat deze produktie voor mij zeker 1 punt heeft gekost.