Cell, The

Treedt binnen in de geest van een serie moordenaar. Carl Stargher vermoordt mooie jonge vrouwen op gruwelijke wijze. Zijn slachtoffers houdt hij gevangen in een cel, waarin automatisch water stroomt. Als de meisjes eenmaal dood zijn, leeft Stargher zijn zieke fantasie?n verder uit op hun lichamen. F.B.I.-agent Peter Novak ontdekt hem, maar als ze binnenvallen, ligt de levensgevaarlijke moordenaar in een diepe coma. Een race tegen de klok begint. Waar is het laatste nog levende meisje? Kan ze nog gered worden? Ze roepen de hulp in van Dr. Catherine Deane die haar eigen hersenen via computers kan koppelen aan de hersenen van Stragher. Aan haar de taak om in de verwrongen, kleurrijke fantasiehel van de psychotaat de locatie van het meisje te vinden voor het te laat is, en… voordat ze er zelf aan onderdoor gaat…..

Ik zelf heb intens genoten van de film….met gemengde gevoelens aan begonnen omdat ik via internet en media zeer verschillende reacties heb vernomen. Het verhaal is er een van “twaalf in een dozijn!” maar dat mocht de pret niet drukken. Ook het gegeven dat Jennifer Lopez een hoofdrol speelde was ik na 10 minuten al weer vergeten! Het niveau van de acteurs vond ik hoog. Een aantal details zijn me zeker bijgebleven; het bewust opsluiten van vrouwen in een glazen kooi en deze in een laag tempo vol laat lopen met water waardoor op een gegeven moment de slachtoffres vedrinken…Niet minder wrang was de werkwijze van Carl Stargher met zijn slachtoffers na de tragische verdrinking. Door er soort van etalagepoppen van te maken en na deze “matamorfose” zichzelf aan ijzeren ringen, die door het vel van zijn rug waren geregen!, boven het lijkt op te gaan takelen. Om tot slot tot een hoogtepunt te kunnen komen….!!! Naast elementen zoals marteling, angst, geweld en lust zit de film vol van visuele pracht. Vooral na het toetreden in de droomwerels van
Carl Stargher gaat een wereld van schein open. Ik vond vooral die elementen schiterend. De film heeft me van begin tot eind geboeid. “Hannibal” kon er eem puntje aan zuigen, die steekt hierbij wat schil af! De extra’s op de DVD zijn overgens ook het bekijken waard, vooral de making of van al die schiterende droomwerelden en make-up ….Niet vaak zik ik te wachten op een tweede deel, maar van mij mogen ze!