Children of the Corn 5: Fields Of Terror

In Children of the Corn 5 – Fields of Terror is het reeds voor de vijfde maal dat er enkele zwakbegaafde Amerikaantjes bij toeval ( wij weten wel beter) de verkeerde afslag nemen en in de diepe shit belanden. Ditmaal tart het noodlot een zestal studenten die in het gehucht Devinity Falls belanden waar de scepter word gezwaaid door David Carradine en zijn leger van opgefokte kleuters. Het gevolg is dat er de gebruikelijk slachtoffers vallen door het toedoen van de sekte. Maar ja, zagen we dat vier delen daarvoor ookal niet..

Ik het is me uberhaupt nog steeds niet duidelijk waarom er uit een handjevol bladzijdes, tellend verhaal van Stephen King een gehele reeks van maar liefst zes delen is onstaan. We hebben hier dus duidelijk te maken met het uitmelken tot de laatste druppel en de makers en geesten achter de film reeks schijnen zich er niet voor te schamen. Sterker nog, ze breien er lekker nog een deeltje achteraan. In het algemeen is het idee achter de Children of the Corn reeks zo slecht nog niet, maar doe er dan ook iets creatiefs mee dan de liefhebbers op te zadelen met inspiratieloze vervolgen. Je reinste geldklopperij. Beginnend bij de acteerprestaties en het verhaal die niet meer diepgang kennen dan een bak met beschimmeld hondenvoer aangezien het acteertalent van de cast is makkelijk te vergelijken met die van de gemiddelde Bassie & Adriaan aflevering. De verhaallijn zit vol met plotgaten en onduidelijkheden en is zo vaag waardoor de kijker al snel afhaakt.

Ik kan hier nog een hele waslijst aan fouten opnoemen maar wil de lezer dit besparen. Ik wil echter wel duidelijk wezen dat iedereen dit stukje plastic maar beter in de winkelrekken kan laten liggen. Neem dat maar van mij aan.