Dard Divorce

Dard Divorce

Nathalie woont sinds de scheiding van haar man met haar beide kinderen buiten de stad. Tim zou de kinderen nog eens willen zien, voordat het juridische gevecht over het zorgrecht de laatste fase ingaat. Hij zou als gevolg daarvan het bezoekrecht wel eens kunnen verliezen. Nathalie heeft eigenlijk weinig vertrouwen in deze ontmoeting, maar ze past zich aan zijn wens aan. Als Tim bij zijn gezin aankomt, barst de hel los. In de eenzame, uitgestrekte omgeving van haar huis moet Nathalie met alle middelen voor haar leven en dat van haar kinderen vechten.

Verwacht niet te veel deze film dat is al wat ik in gedachten had bij het kijken ervan,ik geef toe dat ik nog niet veel films van Ittenbach al heb gezien eigenlijk alleen Legion of the Dead en House of Blood.Die laatste heb ik halverwege afgezet en is in de prullenbak beland,maar weet wel dat het in de films van Ittenbach om heel veel Gore draait en het verhaal niet zo heel veel voorstelt.

Zo ook bij deze film, het verhaal is best wel dun en ook slecht opgebouwd,maar de Hostel achtige martel praktijken zien er geweldig uit.Veel bloed en ledematen die sneuvelen.Minpunten zijn wel de acteurs die complete amateurs zijn en daardoor niet overtuigend over komen.Martina Ittenbach (zal wel zijn vrouw zijn) praat de hele film Engels met een vreselijk slecht en op den duur irritant Duits accent en de soundtrack laat ook hier en daar te wensen over.Tegen het eind van de film, als het de plot word onthuld is de muziek zelfs zo hard dat je de acteur nauwelijks kan verstaan,wat geen punt is met ondertiteling maar goed, ik heb een import versie.

Al met al kan je wel spreken van een geniale filmmaker op het gebied van de Gore en smaakt het naar meer Ittenbach films, Burning Moon staat ook op mijn lijstje nog en ik ben blij dat die nu in Nederland op dvd uit is.