Halloween H20

Halloween H20

Jamie Lee Curtis, die de rol van Lauri Strode speelde in de eerste Halloween-film is na 20 jaar terug. Ze leeft een ander leven, haar naam is veranderd in Keri Tate, ze heeft een zoon John (Josh Hartnett) en geeft les op een stijlvol internaat. Haar zoon John vindt dat ze zich aanstelt, aangezien het 20 jaar geleden is dat Michael Myers voor het laatst toe sloeg. Dan breekt de herfstvakantie aan en de leerlingen gaan op schooltrip naar Yosemite. Keri blijft samen met haar vriend Will achter. Ook John en zijn vrienden besluiten om op het internaat halloween te vieren. Maar wat ze niet weten is dat er nog iemand op het internaat-terrein rondloopt. Een man met een wit masker en een groot slagersmes om precies te zijn.

De film vond ik leuk, af en toe lekkere gore beelden. Michael Myers is zoals altijd weer onsterfelijk en zwijgzaam. Regisseur Steve Miner is weer op dreef zoals in zijn twee Friday The 13th films. Leuke scenes, af en toe zelfs wel spannend. Degene die niet van de zogenaamde teenslashers houden zullen dit weinig aan vinden, maar als je fan bent van I know what you did last summer, Scream, Final Destination en The Texas Chainsaw Massacre zal je hier wel van houden.

Maar in ieder geval, als je van teenslasher houd, dan is dit een aanrader en vul dan je avond met deze film!