Halloween II (2009)

Halloween II (2009)

Het is weer Halloween en Michael Myers keert terug naar zijn geboortedorp om wat onafgemaakte ”familiezaken” op te lossen. Zijn zus Laurie is na haar laatste ontmoeting met Michael in het ziekenhuis beland. Ze denkt dat ze hem heeft vermoord, maar de gehavende Michael Myers jaagt op haar, geplaagd door jeugdherinneringen. Een spoor van dood en verderf volgt…

De sequel op Rob Zombie’s Halloween remake, die van mij nog een voldoende krijgt. Dit keer gaat Rob Zombie te ver met zijn uitwerking van Michael Meyers, het einde is zéér klote voor Michael Meyers fans. En de scenes die gaan over de ‘geestesgesteldheid’ van Michael, irriteerden me mateloos. Zo duikt er te pas en onpas een wit paard en zijn moeder als een soort heilige op. Dr Loomis is in dit deel een echte klootzak, en je hoopt dat hij gruwelijk omkomt.

De film heeft(door natuurlijk de invloed van Zombie) veel seks en rock-and-roll. De moorden zijn wel erg mooi in beeld gebracht, en zijn ook lekker goor. Maar de regisseur heeft Michael Meyers al genoeg verknald, dus dat kan de film niet redden. Laurie Strode is in dit deel een irritante puber, die vloekt als een bouwvakker. Het idee om Michael een persoonlijkheid te geven, kwelt me nog steeds. Voor de fans van Halloween, kijk deze film nooit en te nimmer