Halloween III: Season Of The Witch

Deze film kreeg heel wat kritiek van Halloween-fans te verwerken: geen Michael Myers, ditmaal is het de gemene speelgoedmaker Conal Cochran die dood en verderf zaait. Als je het verhaal bekijkt als een aparte, alleenstaande film, dan valt Halloween III: Season Of The Witch best mee. Helaas is deze prent nog steeds het ondergewaardeerde buitenbeentje in de Halloween-reeks. Even het verhaal: Dan Challis wordt aangesteld om de plannen van Conal Cochran te stoppen. Deze geflipte Ier denkt er aan om alle Amerikaanse kinderen af te slachten met zijn “moordende” Halloween-maskers. Gelukkig kan Dan rekenen op de hulp van de vriendelijke Ellie Grimbridge. Geef de film een kans, want de meningen die ik al hoorde zijn erg verdeeld.

44 reacties

DOBERMANN

op het moment dat ik de halloween collectie aan het verzamelen was, twijvelde ik eigelijk al bij de aankoop van deel 3. Had het toch maar gekocht, omdat de collectie anderz niet compleet zou zijn. ik heb de film gezien. natuurlijk verwachten we inderdaad MR. Mickey. Maar al gauw merken dat het sfeertje in deze film al anders is dan dat we gewend waren uit deel 1 en 2. En als echte Michael fan is het een grote teleurstelling wanneer we niets zien van de charmeuze wijze waarop michael meyers zijn slachtoffers deze aardkloot afhelpt. deel 3 is dan voor mij ook een echte b-film. De horror in deze film is te soft, mijn vriendin zou het bij wijze van spreken in haar huppie kunnen bekijken. Kortom Halloween deel 3 voor mij een miskoop geweest.

Sinister

Ik geef t toe, ik voelde me flink genaaid toen ik MM niet zag toen ik deze film voor de eerste keer zag. Ik heb heb hem laatst opnieuw bekeken. met andere ogen want ik wist nu wat ik kon verwachten en toen ben ik tot de conclusie gekomen dat deze film gewoon ok is.

Mongroid

De reden voor het fewit dat er geen MM in zit is heel simpel. Na de eerste twee delen heeft John Carpenter de film Halloween uit handen gegeven. De film had al een hoop naamsbekendheid verkregen door de eerste films en nu kregen beginnende filmmakers meteen een mogelijkheid om met iets bekends op de markt te komen, terwijl ze toch hun eigen ding kunnen doen. De publieke interesse hadden ze dus al terwijl ze er nog niets voor hoefden te doen. Ik vond dit een heel mooi initiatief. Stel dat jij als beginnende filmmaker gewoon toestemming krijgt om de titel van je film The Matrix – Season of the Machine te gebruiken. Das gewoon super toch? En reken maar dat er veel mensen op af komen, waardoor jij dus meteen al een bekende regisseur kan worden (als je het goed doet dan). En dan hoeft je film nog niet eens in het straatje van de originele Matrix te passen en kan je dus gewoon je eigen briljante idee?n verfilmen. Helaas is dat met dit deel van Halloween wat minder gegaan en vond het publiek het heel erg tegenvallen. Hierna is besloten dat de mensen die vanaf dat moment nog een Halloween film wilden maken, toch ook maar een Michael Meyers moesten gebruiken…

DOBERMANN

Mongroid, ik kan niets anders zeggen dat je helemaal gelijk hebt, inderdaad een mooi gebaar enzo, maar in iedergeval wil het publiek iets zien dat voldoet aan verwachtingen. Goede horror en natuurlijk iets met waar ze een beetje bekend mee zijn geraakt. Wie dit deel ook geregiseerd zou hebben john of een studentje, maakt geen worst uit, deze wilm izz beneden ieders verwachtingen. Natuurlijk, ik zal niet zeggen dat ik het beter had kunnen doen, maar ik zit op de stoel om te kijken, en niet om te regiseren. De film op zich blijft slecht hoe wij deze wenden of keren.

chucky

Jezus, wat was halloween 3 bullshit zeg, WAAR IS MICHAEL??? het is omdat de overgang van halloween 2 naar 4 in m’n collectie er niet uitziet zonder 3 maar anders, tjongejonge dit is ongetwijfeld het slechtste deel uit de halloween reeks die ik ooit zal zien, echt een teleurstelling! p.s. dat filmpje dat in de film constant herhaald wordt voor de reclame van de maskers, daar wordt je niet echt vrolijker van…..

halloween

chucky,dobermann,sinister,stasko, ik heb nu pas jullie beetje tekst gelezen, als grote halloween 3 fan kan ik alleen maar zeggen dat jullie er weinig of niks gevoel hebben voor halloween en de gelijknamige films. jullie verwachten michael . bad luck get over it. de ondertussen saai wordende michael kun je toch voor de al 8e keer bekijken.

halloween

simpel, the season of the witch (het sezoen van de heks) is in oktober, omdat halloween 3 niet zoals zijn voorgangers 1 dag voor halloween begint . en halloween 3 begint 8 dagen voor halloween, een heel verhaal in oktober dus. in oktober worden dan ook vele heksestoeten gehouden (hier toch)

halloween

om deel 5 te begrijpen, moet je deel 4 gezien hebben. dat vindt ik een van de redenen waarom halloween 4 een ander en een veel beter bedacht verhaal moest geweest zijn.

Luthron

Halloween III is zwaar minder goed dan de andere delen (op H8 na f*ck Busta), ik heb hem alleen in m’n verzameling omdat een gat tussen deel 2 en 4 er ook niet uit ziet… en okee, deel III was wel leuk om een keer te kijken, maar het is dus echt niet mijn favoriet

10. avatar
    Duikboot

Net alsof je deze wil zien, pure bagger. Ik dacht eerst ook als Halloween fan: moet ik zien. Nou… voelde me beter toen ik deze nog niet gezien had. Slaat echt helemaal nergens op en heeft niks met de hele serie te maken. Overslaan!

11. avatar

Heel erg ondergeweerdeerd vind ik toch,het merendeel vind het een slechte film en daar weer het merendeel van vind het een slechte film omdat hun idool Michael Myers er niet in zit.Maar als je de film bekijkt zonder vooroordelen dat Michael Myers er niet in zit is het best een goede film

12. avatar
    frieza

deel 3 is een goeie film maar ik vind het geen deel in de halloween reeks had het een eigen naam gegeven ofzo want zonder myers geen halloween film me cijfer voor de film is een 7 maar omdat hij toch halloween 3 heet krijgt hij alleen daarom al een 5