Hollow, The

Ian Cranston (Kevin Zegers, ?Wrong Turn?, ?Dawn Of The Dead?), een nazaat van de bekende Ichabod Crane, keert onwetend van zijn familiegeschiedenis terug naar het plaatsje Sleepy Hollow. Door zijn terugkeer ontwakend een oude vijand?De Ruiter Zonder Hoofd!
Met de hulp van de oude kerkhofbewaker Claus van Ripper (Stacy Keach, ?Body Bags?) en de mooie Karen (Kaley Cuoco, ?Mr. Murder?) probeert Ian een einde te maken aan de legende?

?The Hollow? is geen vervolg op het vermakelijke ?Sleepy Hollow? van Tim Burton maar een los staande film die zich heeft laten inspireren door de overbekende legende. Dat de film er een moderne draai aan probeert te geven is denk ik wel een van de grootste pluspunten. Jammer genoeg rammelt het verhaal aan alle kanten en het zou me niets verbazen dat het komt doordat de film nog niet eens 80 minuten duurt. In zo?n korte tijd kan men geen goed verhaal vertellen. De soundtrack is een kruising tussen die van ?Halloween? en ?Friday The 13th?, en komt de sfeer ten goede.
Het acteerwerk kan er ook mee door, de grootste verrassing vond ik wel Backstreet Boy Nick Carter die een redelijke prestatie neerzet als stereotype sporter. Ook Stacy Keach mag worden vermeld als De Gekke Oude Man Die Alles Weet en hij zorgde voor een beetje (bedoelde) humor. In de eerste tien minuten zien we een tweetal offscreen-moorden en daarna is het lang wachten?De meeste moorden zijn, net zoals de eerste 2, buiten het beeld. Daarentegen zien we wel enkele afgehakte hoofden voorbij komen. En dan het uiterlijk van het belangrijkste personage: de Ruiter Zonder Hoofd. Eigenlijk behoort hij geen hoofd te hebben maar in deze rolprent heeft hij een pompoen als hoofd. En het ergste is dat het masker er ook nog eens rubberachtig uit ziet. Nee, geef mij dan maar de ruiter uit ?Sleepy Hollow?!

Tja, als men het verhaal beter had uitgewerkt en een tweetal goede onthoofdingen had toegevoegd was het wel een aardig leuke film geworden. Nu blijft ?The Hollow? echter op een onvoldoende steken?