Jaws:The Revenge

Jaws:The Revenge
1.0Totale score

Ik heb lange tijd gedacht dat dit deel 2 was maar uiteindelijk blijkt het deel 4 te zijn.Dat houdt ook een stuk meer steek want zo’n laag niveau kan je enkel in drie stappen bereiken.

Het verhaal of wat daarvoor moet doorgaan:getraumatiseerd door dingen die ze nooit gezien heeft maar die ze zich toch levendig herinnert,gaat Ellen Brody,de moeder van alle Brody’s(er wordt trouwens ook nog een Brody gedood in de eerste en ook beste sc?ne)op vakantie.Naar BARBADOS!Dat is er echt gewoon om vragen.Is het zo moeilijk om een plaats te vinden waar er geen oceaan voor je deur ligt?Snel,en daarmee bedoel ik tergend traag wordt duidelijk dat de haai haar doodleuk achterna is gegaan en 3000 kilometer heeft gezwommen gewoon omdat hij de Brody familie zo haat.Hey,respect haai.

Je zou denken dat met de jaren de special effects beter worden maar deze film heeft echt de slechtste haai die ik ooit heb gezien.Gelukkig zie je duidelijk de aandrijving,anders had ik gedacht dat het een opblaasbare was.Maar de achterlijkste fout is toch wel Michael Caine die volledig droog uit de oceaan komt.Kan je geloven dat hij de Oscaruitreiking miste omdat hij in deze film wou spelen?Aan de andere kant,een gratis reisje naar Barbados,ik zou het ook wel weten.

Qua acteurs,eigenlijk zijn ze allemaal erbarmelijk,maar Mario van Peebles verdient toch een speciale vermelding als euh,ik gok op een Jamaicaan.Zijn accent is zo afschuwelijk dat je denkt dat hij het met opzet aan het doen is.Ook hoofdrolspelers Lorraine Gary en Lance Guest(die speelt weer een nieuwe Brody,waar blijven ze die toch vandaan halen?)hebben er blijkbaar erg weinig zin in en kunnen elk moment in slaap vallen.

Wat een trash,niet te geloven.Het enige dat nog een beetje ergens op leek was het beginstukje waarin weet ik veel welk Brody zijn arm verliest.Daarna is er echt niks meer te beleven,al is het einde,waarin de haai wordt opgeblazen met een schijnbaar magisch stuk hout wel echt lachen.Echt een schande voor de Jaws-serie.