Jekyll + Hyde

Jekyll + Hyde

Ik keek bij de nieuwste-Horror afdeling van de Videotheek toen m’n oog viel op ‘Jekyll + Hyde’, ik had ooit ‘t boek Jekyll and Hyde gelezen en deze film leek me een verjongde-, drugs- achtige versie. De achterkant klonk leuk, maar de film is zo ongelooflijk lelijk in elkaar gezet. Niks is logisch en ze nemen maar aan dat je begrijpt dat hij ineens Hyde is geworden door die drugs, d’r wordt niks echt gedetailleerd uitgelegd. ‘T is een achterlijke film die ik na een uur gekeken te hebben uit heb gezet, en dit heb ik eigenlijk nog nooit eerder gedaan. Even kort het verhaal:

Jekyll en Mary Glover zijn twee studenten die geneeskunde studeren. Ze experimenteren met XTC ( ofzoiets ) om op die manier een ander soort drugs te vinden die je een tweede persoonlijkheid geeft. De reden hiervoor is dat ‘iedereen wel eens iemand anders wil zijn’. Ze testen de drug en ze laten in de film af en toe een soort homevideo zien waarin hij verteld wat er gebeurt, dat is overigens wel leuk bedacht, maar de verhaallijn verliest na ongeveer een half uurtje al z’n sterkte en alles is te verwachten. Maar goed… Jekyll veranderd uiteindelijk in Hyde en vervolgens doet hij allerlei rare dingen zoals moorden, verkrachten etc.

Volgens mij hadden de regisseurs/makers etc. van Jekyll + Hyde gewoon een geniaal idee voor een film, ze wilden dit uitwerken, alleen konden ze na een half uur niks anders of leukers verzinnen dan het ‘idee’.

M’n conclusie is daarom ook, een brilliant idee is gewoonweg belachelijk slecht uitgewerkt waardoor ik niet hoger kom dan een 3. Als je van deze film wilt genieten moet je je DVD-speler na een half uurtje uitschakelen en zelf fantaseren wat er kan gebeuren ;), dit zal je avond ten goede komen, of je kijkt ‘m gewoon niet, dat is natuurlijk ook een optie, hehe….