Killer Crocodile

Een team wetenschappers gaat in een moeras op zoek naar de oorzaak van een vervuiling. Ze ontdekken er tonnen met radioactief materiaal aan de waterkant. Alvorens de autoriteiten in het naburige dorp te verwittigen, besluiten ze even aan wal te gaan en de zaak te onderzoeken.

Killer Crocodile is zo een film die een graantje wilde mee pikken van het succes dat Jaws een aantal jaren eerder had en ook de delen die daarna volgden, het begin van de film lijkt ook wel wat op die van Jaws en ook het muziek thema is te vergelijken met Jaws.. maar goed dan houdt het daar verder wel op.

Het groepje wetenschappers vind een lading gedumpt radioactief afval midden in de jungle. Als eens van het groepje verdwijnt gaan ze op onderzoek uit.De politie doet niks en ook worden ze tegen gewerkt door de gene die verantwoordelijk zijn voor het dumpen van het afval. Tijdens de zoektocht stuiten ze op een gemuteerde krokodil die bezig is om flink huis te houden in de omgeving en het bijgelegen dorpje. Ze besluiten jacht op het beest te maken samen met de plaatselijke jager.

Het meeste van het budget zit hem in de krokodil. Deze is dan ook echt groot, maar ziet er ook best wel knullig uit hoe meer je van de krokodil ziet hoe meer het lijkt alsof die uit de Efteling is gezwommen. Iets wat de pret niet weg neemt, want wanneer de krokodil aanvalt is dit best leuk gedaan. Steigers, mensen en boten: het beest heeft er allemaal zin in. De gore bij de aanvallen is ook lekker aanwezig, wat wel een pluspuntje is natuurlijk. De finale is best lachwekkend maar goed, het past wel in de film.

Het verhaal is wat dun en de acteurs zijn ook niet om naar huis te schrijven. De dialogen zijn soms lachwekkend slecht, dus we hebben hier een echte pulp film uit Italiƫ. De muziek van Riz Ortalani is passend en hij heeft zich goed laten inspireren door de muziek van Jaws.

Killer Crocodile is een leuke pulp film uit een reeks horror films met het thema monster/dier dat dood en verderf zaait. Van de vele films met een krokodillen thema is deze best vermakelijk De film heeft ook nog een vervolg gekregen. Beiden zijn ooit op een dubbel dvd uitgebracht, maar deze is best moeilijk te vinden. Ik heb zelf de Franse uitgave met beiden films erop.