Lips Of Blood

Lips Of Blood

Deze film is ook wel bekend als L?vres de Sang.

Jean Rollin is een bekende naam in de wereld van de horrorfilms. De Franse regisseur heeft namelijk een aantal geslaagde ero-horrors gemaakt. Jazeker, ero-horror. Horror met een erotisch tintje en vaak behoorlijk sfeervol. L?vres de Sang past precies in dit plaatje. De film opent met opnames in de kelder van een kasteel waarin iemand in een juten zak op wordt gesloten in een doodskist. Voor de zekerheid wordt er nog een kruis neergezet. De toon is gezet en het onderwerp bekend.

Fr?d?ric (Philippe) is met zijn moeder op een feestje als hij daar een foto tegenkomt die allerlei oude herrineringen bij hem oproepen. Herringeringen aan een oud kasteel en een jong meisje. Hij gaat op zoek naar het kasteel en het meisje en is vastbesloten hen te vinden. Er is echter een onbekende persoon die hem tegenwerkt en duidelijk niet wil dat hij de plek terugvindt. Gelukkig lijken een aantal schaarsgeklede vampiervrouwen wel aan zijn kant te staan. Zal hij het kasteel vinden en het mysterie ontrafelen?

Lips of Blood zit vol met mooie plaatjes en dramatische muziek. Het kasteel lijkt constant gehuld in een blauwe waas die nog het meest doet denken aan Dario Argento’s Suspiria (1977). De film bevat weinig dialoog en moet het hebben van de vele sfeershots. De hele film is echter op een vrij afstandelijke manier gefilmd en daardoor kon ik niet echt in de dromerige sfeer komen die Rollin volgens mij in gedachten had voor deze film. Toch heeft de film zeker een apart sfeertje.

Het wereldberoemde einde aan het strand vond ik ook erg sterk. Een goed gevonden en filosofisch einde waarbij je lekker weg kan dromen. De film heeft trouwens een geweldige behandeling gehad van Encore. Een 3-disc-er, compleet met boekwerk, is een geweldige behandeling die elke film wel zou willen hebben. Qua film vond ik hem echter beter dan de andere film die ik van Rollin heb gezien (Requiem For A Vampire).

Met dank aan Filmfreak Distributie en Encore!