Lucker The Necrophagous

Lucker The Necrophagous

Gemaakt door de Belgische horrorhoop Johan Vandewoestijne (aka James Desert), die we kennen van Rabid Grannies, en al jaren een zeer moeilijk te vinden film.

John Lucker, een geschifte psychopaat met 7 moorden op z’n weten, komt na z’n poging tot zelfmoord uit de gevangenis terecht in een priv?-instelling. Eens hij daar ontwaakt ziet hij de kans te ontsnappen en begint opnieuw aan zijn oude gewoonte: het vermoorden van jonge vrouwen, en eens ze dood zijn er zijn lusten op bot vieren. Hoe rotter, hoe liever! Nadat hij een tijdje ontsnapt is verneemt hij via het nieuws dat 1 van z’n slachtoffers de aanval overleeft heeft. Een fout dat John niet kan accepteren! Ondertussen is er een reporter die hem volgt en steeds meer gefascineerd geraakt door John’s daden. Zo gefascineerd dat hij zelf begint te moorden, beginnende met z’n ex-vriendin! Lucker hoort dat de reporter hem op de hielen zit en voelt zich bedreigd. Er zit maar 1 ding op: de reporter moet eraan!

Deze gore film geeft je een compleet ander gevoel dan dat je pakweg bij een usa release ooit zult krijgen! De gerenomeerde genre-reporter Chas. Balun schreef hetvolgende over deze film in z’n Gore Score: “Fat, ugly slob who makes Joe Spinell look like Mel Gibson porks putrescent pussy in this European atrocity that simply dares you to keep your cookies down during one overripe scene of scurrilously perverted foreplay. A rough ride”

De film zelf kent ook een geschiedenis. De enige versie die ooit verkrijgbaar was, is destijds ietswat gecensureerd door de filmmaatschappij VDS Brussels. Van de film werden al enige kopies gemaakt van VHS op VHS en rondgestuurd maar toen even later VDS failliet ging, werden bij de overname de originele banden gewoonweg verbrand ipv aan de eigenaar terug te geven!
Wanneer we de tape zien dat destijds is uitgebracht kunnen we alleen maar vaststellen dat de uncut versie de cultstatus van deze film alleen maar ten goede zou gekomen hebben! Ondertussen zijn er al onderhandelingen geweest tussen de heer Vandewoestijne en Chrome Entertainment om dit stukje gore op een schijfje te branden zodat misschien in de nabije toekomst iedereen kan genieten (of walgen) van deze film.

Absoluut geen voer voor de weekend-horrorfans of blockbusterfanaten (Blade, Resident Evil, …) en absoluut geen voer om met je kersverse vriendin te aanschouwen!
Voor de doorwinterde gore fanaat is dit een waar feestmaal!