Maniacs revolt

Maniacs revolt

Ik was niet zo bekend op het gebied van de low budget Nederhorror scene. Ik heb er maar enkele gezien zoals Zombiegore en Hersenhonger. Maar deze film Maniacs revolt, slaat alles!!!. Met een paar goeie vrienden(allen horrorfreaks) en de nodige blikjes bier en chips lagen we continue in een deuk. Het verhaal is filterdun maar ongelooflijk lekker lachwekkend. De ontsnapte serie-moordenaar Psycho krijgt een hartaanval in het bos en word gevonden door een wandelaar. Terwijl Psycho sterft komt zijn ziel terecht in de wandelaar. Psycho keert terug naar zijn ouderlijk huis. Aldaar bevindt zich Flappie, een criminele clown die samen met zijn gestoorde familie wraak wil nemen op de Nederlandse Maatschappij. Algauw volgt er een weg van dood en verderf. De moorden zijn leuk en sarcastisch in beeld gebracht. Zo zaagt psycho een man in tweeen, terwijl je op de achtergrond een vrolijke kinderliedje hoort. Een “spannende” ontsnappings scene waarin een slecht acterende lange magere jongen in een te kort broekje(woaaa ha ha ha) zich verstopt achter een palletje waar een klein kind van vier je kan vinden. Dat vraagt om moeilijkheden en ook is ie nog zo dom een zoemende vlieg dood te slaan en keihard te vloeken. terwijl de moordenaars enkele meters van hem zijn verwijderd. Komische scene’s zijn die van de nationale recherche die in handen is van de Duitse schreeuwlelijke Dolf(lijkt heeeeeel erg veel op een andere Dolf). Een aantal scene’s die opzettelijk zwart wit zijn gefilmd en ingesproken zijn met oude jaren vijftig stemmetjes. Kortom wil je een avondje genieten met zwartgallige humor, veel splatter, slecht acterende slachtoffers. Dan is Maniacs Revolt geschikt. Ook de kitscherige muziek is om te lachen!!!!.
Maniacs Revolt is een coktail van Troma, Jiskefet en Child’s play.

Nederhorror Rulezzzz.