Pinata survival island

Pinata survival island

DE FILM:
Ergens in midden amerika word een indiaanenstam geteisterd door verschillende plagen. Deze worden verjaagd door ze te vangen in beelden van klei,pinata’s genoemd. Zo is er een goedaardige pinata die voorspoed moet brengen en zien we hoe een demonische voorstelling al het slecht en tegenspoed moet opnemen. Wanneer de ceremonie teneinde is word de pinata met het kwaad in zich tewater gelaten in de heilige revier welke hem doet aanspoelen op een onbewoond eiland. Jaren later is het eiland eigendom van een universiteit, deze houd er jaarlijks een wedstrijd welke eruit bestaat met twee aan elkaar geboeide studenten zoveel mogelijk slipjes te verzamelen. Over het eiland hangen 20000 slipjes verborgen als ook pinata’s gevuld met drank voor de dorstigen. Tijdens de wedstrijd word de demonische pinata per ongeluk geopend door twee deelnemers en veranderd in een demon. E?n van de eerste slachtofers ontsnapt en verwittigd de andere zodat het spel word stilgelegd. Tijdens de zoektocht naar de studenten worden de deelnemers ??n voor ??n afgemaakt terwijl de overlevende tot de ondeking komen dat de boten vernield zijn door de demon. De vijf overlevende trekken terug de jungel in op zoek naar hun lotgenoten wat uitdraaid op onderlinge ruzie en nog enkele verdwijningen. De tot drie herleide groep besluit dan ook maar de strijd aan te gaan wat uitdraaid op de definitieve comfrontatie met de demon.

DE KRITIEK:
De speciaale effecten zijn naar mijn mening soms vernuftig goed dan weer erbarmelijk slecht. Zo is er ??n goede moordscene maar gebeurt er teveel actie net buiten beeld. Hoewel het verhaal goed in elkaar zit is de film soms te voorspelbaar en lijken enkele scenes gecoppieerd uit andere films. In het begin van de film word er net iets teveel de nadruk gelegt op de pinata’s. Wat ik ook wat miste was achtergrond-info over de demon zoals zijn zwaktes en zijn gedrevenheid voor de moorden. Wel een goed punt vind ik hoe getoond word waar de typische amerikaanse pinata’s vandaan komen. Kortom lijkt me dit een film goed voor ??n of misschien na verloop van tijd nog een tweede keer te bekijken maar een klasieker zal het nooit worden vrees ik.

DE EXTRAS:
Zwak, met enkel de mogelijkheid van drie verschilende geluidtypes voor het afspelen, de mogelijkheid tot aan of afzetten van de ondertitteling en vier andere traillers zogoed als niet aanwezig.

meroth