Primal

Anja en vijf vrienden gaan samen met de antropologie student Dace de bossen van AustraliĆ« in om rotsschilderingen te onderzoeken. Hun enthousiasme wordt snel minder als Mel na een nachtelijke zwempartij ziek wordt. Ze krijgt koorts, begint te bloeden en wordt verward. Ze verandert langzaam in een roofzuchtig wezen. Mel’s vrienden komen er al snel achter dat zij de prooi zijn waar ze op jaagt. Voordat ze kunnen ontsnappen verandert Dace ook. Ze staan voor een moeilijke keus: dood je vrienden of word gedood door hen. De enige weg om te ontsnappen is een grot in te vluchten. Anja komt er te laat achter wat de betekenis is van de schilderingen die ze kwamen onderzoeken.

Weer een survival horrorfilm, die duidelijk overeenkomsten heeft met The Descent, The Ruins en Cabin Fever. Hoewel deze film niet zo goed en origineel is. De film heeft vooral detail voor gruwelijk gorescenes, die je nu dankzij het daglicht in vol ornaat kunt zien. De acteurs zijn natuurlijk geen Oscar winnaars, maar ze overtuigen genoeg om in het verhaal meegezogen te worden. Het verhaal is niet zo origineel, maar het vermaakt wel.

De omgevingen in de film zijn werkelijk adembenemend en het is bijna zonde dat die mooie plekken weldra overgoten worden met bloed en ingewanden. De CGI in deze film ziet er best goed uit, maar naarmate de film naar het einde gaat, word het steeds onwerkelijker en rommeliger. Ik wou de film eerst een 7 geven, maar dankzij die rare toestanden op het einde heb ik toch maar een cijfer minder gegeven.

GORE: 8/10

Goede gore in deze film, niet zo extreem als The Descent, maar het kan er zeker mee door voor de gemiddelde horrorfan.
(BEGIN SPOILERS) Een keel word opengescheurd, een lijk word opgevreten, een lijk word doormidden gescheurd, waardoor je een goede inkijk krijgt op de darmen. Vingers worden eraf gebeten, veel messteken, tanden vallen eruit, een vrouw snijdt haar buik open, zodat er een raar soort alienachtig wezen uitvalt en een hoofd word geplet onder een steen. (EINDE SPOILERS)
Qua gore zeker een must voor de liefhebber!.

De film begint goed en heeft de juiste gore momenten. Maar tegen het einde zakt de film behoorlijk in, en dat is gewoon erg jammer. Een punt minder voor het ongeloofwaardig einde.