Prophecy 2, the

Prophecy 2, the

De oorlog tussen de engelen is nog steeds aan de gang en om die te stoppen wordt de engel Dani?l naar de aarde gestuurd om een kind te verwerken bij Valerie, een gewone vrouw. Als Gabri?l hier achterkomt, probeert hij alles om deze zwangerschap voortijdig te be?indigen.

Dit tweede deel in ?the Prophecy? reeks is een waardige opvolger van het origineel. De show wordt wederom gestolen door Christopher Walken als Gabri?l. De overige acteurs halen stuk voor stuk een ruime voldoende, maar Walken speelt ze allemaal weg.

De sfeer is heel erg goed en het originele verhaal wordt goed en rap verteld, met veel oog voor sfeer en detail. Het is wel een goed idee om eerst het eerste deel te bekijken, anders snap je vrij weinig van het verhaal. Het sluit namelijk heel goed aan op het origineel en sommige dingen zullen je waarschijnlijk niet duidelijk worden als je de voorgeschiedenis niet kent.
Er zitten wel grote verschillen tussen de twee delen. In het tweede deel is er wat meer actie tussen de engelen, dat onder andere een aantal uitgerukte harten oplevert. Ook de setting is veranderd. Speelde het eerste deel zich voor een groot deel af in de woestijn, deze film vooral in de stad, maar dat houdt niet in dat de sfeer en de plaatjes minder mooi zijn.

Over het verhaal kan ik kort zijn, origineel en goed verzorgd. Alleen minpuntje, de finale is een beetje teleurstellend. Na het goed opgebouwde verhaal had ik persoonlijk gehoopt op een wat grotere confrontatie tussen de twee groepen engelen. Maar goed, slecht is het einde zeker niet en vooral de setting vond ik heel erg origineel. (tenminste, het verhaal achter de setting)

The Prophecy 2 is een hele goede religieuze thriller die niet veel onder doet voor zijn voorganger. Hem overtreffen doet hij niet, maar het is zeker een hele waardige opvolger.