Quarantine 2: Terminal

Wanneer een passagier op een vlucht naar Nashville ernstig ziek wordt door een mysterieus virus maakt het vliegtuig een noodlanding op een groot vliegveld. Jenny, een heroïsche maar onervaren stewardess, zorgt voor de veiligheid van de passagiers. Ze zijn opgelucht wanneer een aantal zwaar uitgeruste ambulances, politiewagens en de CDC (Amerikaanse Dienst voor ziektepreventie en -bestrijding)arriveren maar dan blijkt al snel dat ze in quarantaine geplaatst worden en gevangen zitten in het vliegtuig. Jenny wil absoluut ontsnappen en roept de hulp in van een van de overlevende passagiers, Henry, een kleutermeester, om een plan te bedenken om te overleven.

Het vervolg op de amerikaanse reboot van REC (Quarantaine), heeft me enorm verrast. Ter duidelijkheid voor de mensen hier, de film heeft hier nooit de bios gehaald. Dus kun je wachten op de dvdrelease in Augustus. Deze sequel is een volledig opzichzelfstaande film en je hoeft niet eens de eerste film gezien te hebben om het te begrijpen. De geinfecteerden zijn nog een tikkeltje geweldadiger en sneller dan die uit 28 Days later en hebben me een paar aardige kippenvelmomenten bezorgd.

De gore is niet over de top maar wel meer dan voldoende, en ook vooral mooi verzorgd. De acteurs vielen voor mij ook wel mee, natuurlijk stereotype personages maar het acteren krijgt voor mij toch een ruime voldoende. De onbekende regisseur van deze film heeft een prima intrede gemaakt in het horrorgenre met deze film, met name door een zenuwslopende nachtkijkerscene.

Een vervolg die waarschijnlijk iedereen bijzonder aangenaam zal verassen als je weet op welke film dit een sequel is. Méér dan prima voor een lekker avondje op de bank, maar ook voor een serieuzere kijkervaring. Deze sequel heeft het origineel zeg maar zelfs overmeesterd!!