Return Of The Living Dead 3

Return Of The Living Dead 3

Het koppel Curt en Julie zien toevalig een experiment van Curt’s vader. Hij wil namelijk de doden weer tot leven wekken, om ze vervolgens te gebruiken in het leger. Natuurlijk gaat het mis en worden er een paar mensen gebeten waardoor de zombie epidimie zich snel uitbreidt in de stad. Curt vlucht weg met zijn vriendin, maar doordat hij zo angstig is rijdt hij zijn vriendin tegen een boom. Hij kan het niet verwerken dat zijn vriendin dood is, en wil met het gas van zijn vader haar weer tot leven wekken. Iets wat hij beter niet had gedaan, want zijn geliefde is verandert in een soort super zombie.

Een totaal andere film dan de vorige 2 Return Of The Living Dead films. kon deze film hier in Nederland niet krijgen dus heb ik hem maar gedownload. Deze redelijk onbekende horrorfilm is een interssante mix van een klein beetje sciencefiction, wat romantiek, een beetje actie, en wat drama. Deze film heeft wat gelijkenissen met Brain Yuzna’s eerder werkje, het geweldige Bride Of Re-Animator. Deze film is af en toe ook wel spannend want er hangt telkens een onheilspellend sfeertje van komt er nu een zombie achter ze aan of niet?.

Mindy Clarke is zo’n beetje wel de enige die uitblinkt in deze prent. De overige cast doen erg hun best maar komen niet erg geloofwaardig over. Ook zoals Return Of The Living Dead heeft deze film een paar memorabele scenes zoals, Mindy Clarke die een nieuwe betekenis geeft aan het woord piercen, en de scene met de mexicaan wiens hoofd er afgerukt is en weer tot leven komt (duidelijk geinspireerd door Braindead).

CONCLUSIE

Hoewel deze film een zeer aparte zombiefilm is is het toch een aanrader voor de diehard horrorfan. De zombie’s in deze film zien er geweldig uit en het is gewoon geen standaard zombiefilm, dus best wel de moeite waard om een een keertje te kijken. Cijfer 8.0.