Saint Ange

Saint Ange

Rond 1960 gaat de jonge Anna (Virginie Ledoyen) als schoonmaakster werken in een afgelegen weeshuis in de Franse Alpen. De vreemde Judith en de kokkin Helenka zijn ook nog in het weeshuis aanwezig, maar waar komen dan die andere voetstappen en stemmen vandaan?

Tja, waarmee zal ik eens beginnen? In eerste instantie probeert de film een creepy sfeer neer te zetten (wat redelijk goed lukt), echter tegen het einde aan ontspoort hij een beetje door een kruising te willen zijn tussen een David Lynch en een David Cronenberg film…
Hoofdrolspeelster Virginie Ledoyen (?The Beach?) weet in haar rol van Anna niet echt te overtuigen maar dat kan eigenlijk van alle acteurs worden gezegd. Maar dat moet eigenlijk Laugier worden aangerekend die namelijk meer oog heeft om een mooie beelden te schieten, iets wat hem nog lukt ook. Het lijkt wel of hij heel goed te weet wat hij wil vertellen, maar niet op welke manier. Ben benieuwd wat hij er van bakt in een eventuele volgende film. Verder lijkt de muziek af en toe slecht getimed en voegt dus ook niet veel toe

Als je op zoek bent naar een ietwat saaie mix van b.v. The Others, The Shining en The Devil?s Backbone, dan is deze film echt iets voor jou.