Sands Of Oblivion
1.0Totale score

De woestijn van Guadeloupe in Californi?, 1923. Regisseur Cecile B. DeMille ziet de opnames van zijn klassieker The Ten Commandments verstoord worden door mysterieuze paranormale gebeurtenissen. Na de opnames laat hij alle Egyptische beelden onder het zand verdwijnen, ervan overtuigd dat ze een vloek bevatten. Meer dan tachtig jaar later komt een groep archeologen ter plaatse. Na het opgraven van enkele van de beelden lijkt de Egyptische vloek alsnog toe te slaan.

Eigenlijk kan ik deze film in ??n regel samenvatten, maar dat zal ik dus niet doen. Het begint met de slechte computereffecten die je eerst laten denken dat je naar een artisieke film zit te kijken, maar al snel wordt duidelijk dat het om een film gaat met een behoorlijk laag budget. Het acteerwerk is van twijfelachtige kwalitiet, ook van acteurs zoals George Kennedy, Adam Baldwin en Morena Baccarin die toch de nodige ervaring hebben. Een van de betere prestaties wordt neergezet door Dan Castellaneta, de stem van Homer Simpson, echter duurt zijn optreden niet erg lang. Misschien ligt het ook aan het script, waarin mensen soms onwerkelijk reageren op een situatie. Als mijn collega door een bulldozer zou worden verpletterd ga ik niet meteen weer aan het werk…dan doen ze hier dus wel.
Als een horrorfilm stelt deze rolprent ook al teleur omdat de meeste doden buiten beeld vallen en als het al een keer in beeld komt, dan is het niet eens eng of bloederig. Ook het pak/kostuum van de Anubis-achtige bewaker van Ra ziet er vrij rubberachtig uit, iets wat je in films uit de jaren 50/60 zou verwachten. Ook de achtervolging in de buggy?s door de duinen/woenstijn is van lachwekkende kwaliteit, over het einde waarbij een raketwerper wordt gebruikt nog maar te zwijgen.

Ik ben me ervan bewust dat deze recensie niet tot de beste hoort, maar Sands Of Oblivion is dan ook werkelijk ??n van de slechtse films die ik ooit heb gezien…

(ter info: ik geef nooit een 1 of een 10)