Scream

Nu niet gelijk naar andere review zappen,omdat je vindt dat Scream geen horror is.Inderdaad is het te soft om echt onder catagorie ‘horror’ te vallen,maar toch heb ik mijn eigen met alle drie de films prima vermaakt.

Scream 1 vertelt het verhaal van Sidney Prescott.Dit is een meisje met een verleden,want haar moeder is een jaar voor de gebeurtenissen in deze film verkracht en vermoord.Voor die moord zit iemand vast,maar dit blijkt uiteraard de verkeerde te zijn.Gelijk in de eerste paar scenes maken we kennis met de ‘killer’,voor de gelegenheid gestoken in een spokenpak (wat ervoor zorgde dat carnavalswinkels het jaar daarop duizenden van deze zogeheten ‘Scream-kostuums’ verkochten,maar dit terzijde).Het meest boeiende van de film is dat je,vooral wanneer je m voor de eerste keer ziet,de hele tijd op het verkeerde been gezet wordt als je aan het raden bent naar de identiteit van de moordenaar.
Er zit weinig ‘gore’ in de film,maar dit wordt goed gemaakt door het acteren.Vooral Randy (Jamie Kennedy) is vermakelijk als film-freak die alles weet over horror-films.De moorden zelf zijn een beetje saai.Er wordt alleen maar een mes gebruikt.Behalve in 1 scene waarin optimaal gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden die een electrische garagedeur met zich meebrengt.Zoals eerder gerefereerd is het einde van de film op zich al een excuus om deze film een keer te zien.Toen ik de film voor de eerste keer zag viel ik bijna uit mijn lounge-stoel van het einde.
De film valt meer onder thriller-komedie dan onder horror,maar toch vind ik dat Scream op deze site thuishoort.Moch je de film nog niet gezien hebben:ga je schamen en direct huren of kopen!

Dit was mijn eerste review hier,dus graag eventjes laten weten wat er beter kan!