Silent Hill: Homecoming

In Silent Hill: Homecoming speel jij Alex Shepard, een oorlogsveteraan die terugkeert van een dienstperiode aan de andere kant van de oceaan. Alex heeft vrij genomen omdat hij op het front het nieuws ontving dat zijn jongste broer Joshua verdwenen is. Het onderzoek naar zijn locatie leidt Alex naar een kleine gemeenschap genaamd Shepherd’s Glen, voordat hij in de duistere, lege en mistige straten van Silent Hill belandt. Al snel wordt Alex geconfronteerd met de perverse incarnaties van het kwaad die in Silent Hill en Shepherd’s Glen de dienst uitmaken en verlossing zoeken.

Tot nu toe mijn favoriete (en enige) Silent Hill game die ik heb gespeeld, het is zeker mijn favoriete horrorgame tot nu toe. Het spel is enorm sterk, maar naarmate het eindigd had ik wel zo`n gevoel van `is dit alles`?. Dat was wel jammer, maar voor de rest ben ik zeker een paar maal enorm geschrokken (iets wat me nog niet eerder is overkomen met horrorgames). De graphics waren ook erg realistisch en grauw en de game heeft ook geweldige locaties. En het sterkste punt van dit spel zit hem toch in de extreem verontrustende monsters (en dan vooral dat human centipede monster). Nog een enorm sterk punt dat heeft bijgedragen aan de creepy sfeer van de game is de geweldige soundtrack, die zelfs nadat ik de console uitzette door mijn hoofd bleef spoken.

Voice acting en gezichtsuitdrukkingen waren ook erg realistisch en draagt ook bij aan de fantastische sfeer van deze game. Maar de game heeft ook zijn tekortkomingen, zoals het beperkte combat gevoel en de monsters die ondanks dat ze eruitzien alsof ze erg moeilijk te verslaan zijn, dit niet het geval is en ze over het algemeen bijna nooit een bedreiging vormen. Wat voor mij persoonlijk ook een minpunt is zijn de puzzels in deze game. Dit is nu iets waar ik persoonlijk niet van houd in games. Hoewel ongetwijfeld veel mensen dat wel doen en die kunnen hun hart ophalen aan deze game. Want er is 1 puzzel die ik niet heb kunnen halen zonder een walktrough. Het zijn dus vrij lastige puzzels.
Deze game heeft daadwerkelijke boss fight`s, maar die teleurstellen een beetje, want het is zeer zeker bedoelt als een glimatisch eindgevecht. Het voelt gewoon niet aan als een echte boss fight, maar meer als een monster die net even wat sterker is als de rest. Wat me ook nog op viel aan de game waren de vergelijkingen met de Silent Hill film uit 2006, iets wat ik zeer zeker kon waarderen.
Als de resterende Silent Hillgames nog beter zijn als deze, heb ik zeker nog een hele weg te gaan. Maar dat is iets waar ik zeer zeker zin in heb!