Wake Wood

Nog steeds zitten ze heel erg met de dood van hun enige kind; de 9-jarige Alice, die door een hond gedood werd. De dierenarts Patrick en apotheker Louise verhuizen naar een afgelegen stadje; Wake Wood. Het schijnt dat er een soort ritueel is, waardoor ze drie dagen met Alice door kunnen brengen. Het koppel vindt het maar een raar idee, maar gaat toch akkoord met Arthur, de leider van het stadje. Maar wat moeten ze doen als het weer tijd is voor Alice om terug te gaan?

Een britse dramafilm, gedipt in een horrorsausje. Zo kun je deze film het best omschrijven, dat deze film veel invloed uitputte uit Pet Sematary zal niemand ontgaan als diegene deze film bekijkt. Maar desondanks is deze film geen wanabe ripp-off van die film, nee deze film is ondanks de vele gelijkenissen van Pet Sematary een prima op zichzelfstaande film. De sfeer die hier in deze film neergezet wordt, deed me een beetje denken aan de kortfilm Community. Horrorfilms over spookdorpen met vreemde mensen is altijd al de manier geweest om me erg te laten schrikken, en deze film heeft me dus ook een paar malen weten te laten schrikken.

De gore ziet er af en toe best nep uit maar heeft wel een goed effect op de film, de gore is niet overweldigend maar wel zéér bruut en geweldadig. De acteurs met name Timothy Spall (Peter Pipeling uit de Harry Potterfilms) zetten verbluffende acteerprestatie’s neer, zodanig dat de film nog een klein beetje enger wordt. Maar desondanks is dit jammer genoeg weer veel van het zelfde, en ook niet zo bijster origineel. Waardoor ik toch op een 7 blijf steken, maar voor de fans van horrorfilms met creepy kinderen. Raad ik deze ondergewaardeerde film toch graag aan!.