Zombie Nosh aka Flesheater

Zombie Nosh aka Flesheater

Deze zombieflick van Bill Hinzman (die voorheen de foto director was in The Crazies ’73- Santa Claws ’96,…) is onduidelijk over het jaar waarin hij uitijndelijk ge-released werd. Begonnen in ’89, eerste vermelding in ’91 en verdeeld in ’94. De versie die ik heb dateerd uit 2002 en is uitgekomen in de Vipco’s Screamtime Collection. Bij de aanvang van deze film dacht ik na 15 minuten dat dez film niet veel voorstelde maar erna werd m’n geduld uitbundig beloond! De prent begint bij een stel tieners die afzakken naar een afgelegen picnicplek om er een drank / rotzooi feestje van te maken. In datzelfde bos ontworteld een lokale farmer een boom en vind onder de wortels een zegel bovenop een tombe. Natuurlijk verbreekt dit intelect de zegel en opent hij het graf waardoor hij de “zomole” doet ontwaken… Voor zover de eerste 15 minuten. Na deze matige intro begint het verhaal stilaan op een waardige zombiefilm te lijken waarbij de zomole na iedere beet een nieuwe zombie creeert. Aangezien deze voorvallen zich voordoen op halloween duurt het lang eer de politiedienst een kijkje gaat doen na de gemelde feiten en tegen kunnen we reeds praten over een ware zombie-infestatie! Er doen genoeg figuranten mee voor een b-film en de fx zijn goor en doeltreffend (gelukkig zonder computer fx)! Zo zien we vaak openspattende hoofden, gapende keelwonden,… alles wat je maar verlangd van zombieflick! Het was zeker niet de intentie van iets verniewends te maken maar Bill serveert ons een prent die beslist de moeite waard is! Op het eind van de film krijgen we een dikke knipoog naar een ander juweeltje uit het genre. Verstand op nul en genieten maar!