28 Weeks Later

STORY:
Het begint allemaal 6 maanden later sinds het rage-virus is uitgebroken. In Londen zijn ze al bezig met een quarantaine en het lijkt er allemaal op dat het leger het helemaal onder controle heeft. Als een man van een gezin zijn vrouw voor dood achterlaat op een boederij en op het nippertje kan ontsnappen met een bootje. als hij uiteindelijk in Londen komt, krijgt hij te horen dat zijn kinderen ook nog leven. Hoe moeilijk het ook is, hij zal zijn kinderen het vreselijk verhaal over de dood van hun moeder moeten vertellen. Met veel verdriet hebben de kinderen niets van hun moeder, geen foto helemaal niets. Het jongste kind de jongen wil z? graag een foto dat ze besluiten naar hun oude huis te gaan. Wat dus wel in de gevarenzone staat. Als ze in het huis zijn en boven op de zolder iets horen bewegen, komen ze achter de vreselijk waarheid: hun moeder leeft nog !, maar is ze besmet of niet ?

GORE: weer de mooie nodige bloederige momenten zijn er. Gore fans zullen er van smullen

SPANNING: De film begint geweldig, de spanning wordt zo opgevoerd dat je je hart voelt kloppen tot in je keel, en je zal zweten als nooit te voor. Net als het vorige deel zijn zombies zo snel als een normaal persoon. Het stuk bij de boederij waarbij de man vlucht voor ca. 30 zombies is echt nagelbijtend en is ook zeker de beste scene van dit jaar, althans voor mij dan.

ACTEURS: zeer goed en totaal in hun rol gepast de rol als vader van het gezin gespeelt door Robert Carlyle doet het goed ook wanneer hij besmet word.

CONCLUSIE:
De film bouwt zich zeker goed op met een goede sfeer zo als in de het eerste deel. Maar ongeveer op de helft van de film gebruiken ze iets teveel van het geschut, bedoel hiermee de explosie als ze alles opblazen. En het overdrijven van het schietenvan het leger. Wat wel de nodige plus punten zijn waardoor je dit bijna volkomen vergeet is de goede snelheid en de opbouw van de film en ook de hardheid van de film met gore inbegrepen. Het is voor ons horror fans zeer zeker het kijken waard. En mag gezegt worden voor een geslaagd vervolg