Bloody Judge, The

Bloody Judge, The

Engeland, 1685. De jonge Alicia Gray wordt beschuldigd van hekserij, en belandt op de brandstapel. Haar zus, Mary (Maria Rohm), wordt verliefd op Harry Selton (Hans Hass, Jr.), een rebel die tegen Koning James II vecht. Nadat de rebelen verloren hebben, wordt Harry gevangen genomen door de soldaten van Hoofdrechter Jeffreys (Christopher Lee), die de kroon moet bewaken door vijanden te beschuldigen van hekserij. Als ook Mary gevangen wordt genomen, probeert zij Harry en haarzelf vrij te krijgen door de rechter te plezieren.

Dit is een van de betere films van de onlangs overleden filmmaker Jess Franco, of dat nou echt een compliment is durf ik niet te zeggen aangezien de man best een hoop bagger heeft gemaakt. De film is ook duidelijk een cash in op succes film als The Witchfinders General en Mark Of The Devil, films die het martel genre al op de kaart hadden gezet ver voor film als Saw en Hostel.

De film valt het best te omschrijven als een mix tussen een historisch drama, zogenaamde martel horror met de nodige erotische scenes erin. Legendarische acteur Christopher Lee speelt de rol van de rechter die de vrouwen beschuldigd van hekserij en ze medogenloos naar de brandstapel stuurt.rnMet hier en daar de nodige martelingen erbij. Deze scenes zijn best wel mild als je ze vandaag de dag ziet en sommige zijn ook best lachwekkend, en eerlijk gezegd heb ik ze beter gezien in films uit die tijd.

Is het een goede film? nee dat zeker niet, de film is traag en er zijn vele gaten in het verhaal helaas. Maar de film ziet er wel erg goed uit er is een hoop geld gestoken in de decors en omgevingen, en eigenlijk is er geen enkele rol waarin Christopher Lee slecht in is om eerlijk te zeggen.

Aanrader? alleen als je fan bent van het werk van Jess Franco of Mr.Lee anders lekker laten liggen mocht je deze ooit ergens tegen komen