Bloody Murder

Bloody Murder

Het begin van Bloody Murder doet me denken aan The Texas Chainsaw Massacre 4: The Next Generation. Een man en een vrouw krijgen autopech en de man stapt uit en loopt langs de weg op zoek naar benzine. Dan ziet hij een auto en die doet ineens de felle autolampen aan. Dan ziet de man dat er iemand met een kettingzaag tussen de twee lampen staat. Hij heeft een ijshockeymasker op, volgens de achterkant van de dvd, en dat doet mij denken aan het hockeymasker van Jason Voorhees. Het vreemde vind ik dan dat de man de moordenaar meteen herkent: Trevor Moorhouse, waarna hij wordt vermoord door de kettingzaag die in hem wordt gestoken.

Dan begint het verhaal. Een paar tieners gaan naar een verlaten kamp, Camp Placid Pines genaamd. Ze zijn daar om de boel weer op te knappen, net zoals in Friday the 13th deel 1. Dan wordt er op gegeven moment iemand vermoord. Het is Jason, wiens naam helemaal niets te maken heeft met Jason Voorhees. Zijn vriendinnetje mist hem wel maar de anderen zeggen dat hij wel weer terug zal komen. Dan valt het tweede slachtoffer. Het is het meisje Whitney.

Ondertussen is er een oude gek, Henry, weer net zoals in Friday the 13th, maar daar is hij Crazy Ralph genoemd. Hij zit de hoofdpersoon, Jules, op te jutten dat Nelson terug is. Jules weet niet waarover hij het heeft. Tot op gegeven moment zegt hij dat ze het moet vragen aan haar vader. Die weet ook van niets, zegt hij in een e-mail. Ondertussen gaat het moorden door, Brad wordt vermoord. Dan wordt Dean verdacht en wordt hij gearresteerd en de volgende dag weer vrijgelaten, net zoals in Scream gebeurt met Billy Loomis.

Het moorden gaat weer door. Ook Doug wordt vermoord. Dan valt het dubbeltje bij Jules, na een lang onderzoek. Drew, een meisje die samen met haar co-leidster is, is de moordenaar. Haar vader is met haar mee en Jules gaat er achterna. Als Jules Drew tegenkomt zegt ze dat ze haar door heeft, maar Drew ontkent alles. Maar dan als ze weten dat zij niet de moordenaar is blijkt Patrick, de kampleider, de moordenaar te zijn. Hij blijkt niet echt Patrick te zijn maar Nelson Hammond. Hij wordt opgepakt door de politie. Maar hij heeft Doug niet vermoord zegt hij.

Aan het einde gaat Jules weg met Tobe, een andere jongen, en laat ze Jason alleen. Hij loopt naar de bushalte. Daar wordt hij vermoordt door iemand met een ijshockeymasker op en met een kettingzaag. Wie dit is is zeer onduidelijk.

Een film die zo slecht en nageaapt is dat hij wel leuk is. De echte horrorfan zal veel andere films hierin herkennen en dat kan je goed of slecht vinden. Ik vind het echter een slap aftreksel van Friday the 13th. Ook is het zeer onduidelijk wie aan het einde nou de moordenaar is. Ook de poging om de naam van de film in de film zelf te verwerken is mislukt. Het zou een spelletje moeten zijn, maar dit is eerder zielig dan angstaanjagend. Ook het lage gehalte aan bloed vond ik zeer jammer. De film is wel vermakelijk als je verder niets te doen hebt en je geen zin hebt om een film te huren maar verder niet, een mager vijfje.