Bride of Re-Animator

Nadat Dokter West en in mindere mate dokter Cain een bloedbad hebben aangericht in het ziekenhuis(hetgeen niemand blijkbaar stoorde,want ze werken er nog steeds),hebben ze hun lesje nog niet geleerd en beginnen ze weer voor God te spelen.Dit keer proberen ze vanuit hun optrekje naast het kerkhof de dode vriendin van Cain te laten verrijzen,en als ze nog tijd vrij hebben moorden ze ook nog een beetje.Uiteindelijk komt een hele monsterbende naar het lab en nemen ze wraak op de dokters

Persoonlijk vind ik dit vervolg bijna zo goed als het origineel,het voelt ook helemaal niet alsof het bedoeld is om nog wat geld eraan te verdienen,ze proberen echt een volwaardig tweede deel te maken.Het verhaal krijgt ook weer een nieuwe wending,het is niet gewoon het eerste deel nog eens dunnetjes overdoen zoals vele horrorseries doen.De toon van de film is wel eerder komisch omdat alles gewoon zo overdreven is.Het pratende hoofd,het wandelende oog,het magische hartaanvaldoekje,echt huiveren is het nooit.

Qua effecten zit het wel goed,al was de vorige film naar mijn mening toch net dat ietsje goorder.Toch zit er nog meer dan genoeg in,vooral de liefhebbers van dierenmishandeling zullen hier aan hun trekken komen.

Het acteerwerk is niet zo best,waardoor Geoffrey Combs er hoog bovenuit steekt.De rest is eigenlijk gewoon zwak,vooral die ene Italiaanse vrouw is heel slecht.Slechte actrices in horrorfilms zijn wel best gewoon maar die zijn dan meestal snel dood of naakt of liefst allebei.Gelukkig komt ze er niet zoveel in voor,alleen bij het slot wordt ze echt belangrijk.

Bride of Re-Animator is een waardige opvolger van Re-Animator en zal fans van B-Films zeker niet tekortdoen.Huren die handel.