Cabin Fever

Vijf jongeren zijn afgestudeerd en trekken eropuit naar een afgelegen woudhut om een feestje te bouwen, alvorens het fuifende leven vaarwel te hoeven zeggen. Van feesten lijkt echter weinig te komen, aangezien de gemoedelijke, ontspannen sfeer snel verstoord wordt door een afschrikwekkende zwerver. Zijn huid is niet meer dan verschrompelde stukjes vel en bloedende zweren. Wanneer hij op een avond om hulp vraagt aan de woudhut, zijn de vijf vrienden meer bang dan in staat om hulp te bieden. Ze proberen de man met kogelschoten weg te jagen, maar krijgen hem uiteindelijk op de vlucht door hem in brand te steken. Het onheil is echter al geschied. ??n van de ex-studenten heeft de besmetting ook en wordt op een ochtend wakker met de vreemde uitslag op haar been. De vier overige vrienden zetten hun vriendin in quarantaine en proberen nu zelf hulp te zoeken. De bacterie verspreidt zich op onverwachte momenten, zodat de jongeren beseffen dat zij de volgende besmetteling kunnen zijn.

Zoals op te maken uit het verhaal, is Cabin Fever geen slasher-film, maar veeleer een kitscherige horrorfilm. Er is geen bad guy die met een sikkel of ander scherp voorwerp de omgeving in en rond het bos onveilig maakt, het zijn gewoon de aanwezige karakters die elkaar stelselmatig uitroeien. Roth doet uitschijnen dat hij zijn film soms niet erg serieus neemt. In zijn ode maakt hij immers ook veel plaats voor knappe humoristische vondsten tot boerse tienergrollen zoals in de gemiddelde tienerfilm.

Conclusie:
-Spannend, niet meer dan dat.
-Standaard Horror-film, niet goor zoals men misschien verwacht had.