Child`s Play 2

Het jongetje Andy woont bij zijn pleegouders, omdat zijn moeder psychiatrische hulp krijgt. Wanneer Chucky opnieuw in zijn leven komt, begint de nachtmerrie van vooraf aan. De moordzuchtige pop Chucky werd beroemd in de ijzingwekkende film Child’s Play. De pop is een angstaanjagend figuurtje dat, onder de dekmantel van een pop, een ware duivel is.

Ik zat even tussen de reviews door te lezen, en zag dat er nog geen review was van Child`s Play 2, dus vandaar deze review. Van alle sequels uit de Chucky serie vind ik deze met afstand de beste, omdat deze film zeker niet onderdoet voor het eerste deel. Hoewel deze film zich niet zo serieus neemt als het eerste deel, die meer om de suspense en spanning draaide, is deze sequel juist zo leuk. De zwarte humor en de geweldige one-liners van Chucky zijn hier een voorbeeld van, want zeg nu zelf? Chucky staat juist bekend om zijn gescheld en getier.

Dit vervolg kent ook meer brutere moorden en heeft ook een hogere bodycount, zoals we van sequels gewend zijn. Het is geen extreem bloederige film, maar de special effects van de pop op het einde zijn echt noemenswaardig. Qua acteerprestaties was het nog wel om aan te zien, maar het is niet zo dat je echt zegt van: WOW!. De beginscene en de eindscene zijn voor mij de hoogtepunten in deze film, zeer goed gemaakt voor zo`n oude film en het is het opnoemen zeker waard.

Chucky is weer op zijn best in deze sequel en hij laat zeer gewillig zijn sadistische kant zien in de film. De moorden zitten leuk en soms wel origineel in elkaar en de muziek werkt ook best goed. Hoewel ik wel van mening ben dat het bij 1 film moest blijven, ben ik toch blij dat ze dit vervolg hebben gemaakt. Jammer genoeg is na dit deel de serie een klein beetje de mist in gegaan. Laten we hopen dat als er weer een sequel(of reboot) komt, ze het dezelfde sfeer geven als het eerste en tweede deel.

fulci82

2 was het eerste deel wat ik had gezien in deze reeks,maar echt gewedig vind ik deze serie niet..nooit kunnen begrijpen waarom Chucky een horror icoon is geworden..teveel vervolgen en de laatste twee in de serie slaan nergens op en dan mogen we nog een reboot verwachten ook…dit doet me ook altijd aan Leprechaun denken maar dan en tikkeltje beter.