Chromeskull: Laid To Rest 2

Tommy, die worstelde met zijn traumatische ontmoeting met de gemaskerde moordenaar ChromeSkull, is nu verdwenen dankzij de maniakale Preston, een mysterieuze man met een sinistere verbinding met ChromeSkull. Intussen heeft de moordenaar zijn zinnen gezet op een nieuw meisje, Jess. Nadat zij is verdwenen moet detective King beginnen aan een race tegen de klok om haar en Tommy te vinden voordat het te laat is, en proberen een einde te maken van de dodelijke praktijken van ChromeSkull.

De langverwachte sequel op het erg vermakelijke Laid To Rest, zoals niet vaak in het genre gebeurt overstijgd deze sequel zijn opvolger in alles. Waar in het eerste deel alles vaak een beetje warrig en chaotisch aanvoelde, is in deel twee alles veel duidelijker en beter in beeld gebracht. Om te beginnen zijn de acteurs niet zo stijf en amateurisch slecht als in deel 1 en lopen ze niet constant als slachtvee rond. En de gore is ook veel beter verzorgd en nog origineler als in deel 1.
Deel 2 heeft ook best wel een goed verhaal, dat ondanks een paar warrige dingen toch erg verassend is voor een slasher sequel. We krijgen meer te zien van Chromeskull zijn jeugd.
De enorme twist in deel 2 is ook tegelijk een enorm risico van de regisseur maar mij wist het allemaal wel te boeien.

Ondanks de nodige cliche’s waar ook deze film mee te kampen heeft, vind ik deze slasher vele malen origineler dan de Friday The 13th films, die constant om dezelfde dingen gaan. Deze film is wat een goede slasher zou moeten zijn, deze film heeft een redelijk sterk verhaal, meer dan genoeg gore, en een prima spanningsopbouw. Om nog maar te zwijgen van het redelijke acteerwerk. En als de mensen weer gaan zeuren dat Chromeskull gewoon een goedkope kopie is van Jason Voorhees, moeten toch echt eens even beter kijken want deze killer heeft een chromen schedel en géén hockeymasker.