Day Of The Dead(2008)

Day Of The Dead(2008)

Als militair Sarah haar zieke moeder naar het ziekenhuis brengt, ontdekt ze dat een heleboel mensen in het Amerikaanse stadje tegelijkertijd ziek zijn geworden. Het duurt vervolgens niet lang voor het gruwelijke virus die deze zieke mensen in hun lichaam hebben hun drager transformeren in bloeddorstige wezens. Sarah, een paar collega’s en nog wat andere mensen worden vervolgens aangevallen door deze hongerige monsters. Ze moeten nu alles op alles zetten om uit de handen van deze zombies te blijven en te overleven.

Remake van de gelijknamige film uit 1985. Ik vond het origineel sowieso niet zo geweldig, maar deze remake komt nog niet eens tot aan de hielen van het origineel uit 85. De zombie’s zien er wel geweldig uit maar zijn nog rapper dan mensen met ADHD, ze kunnen zelfs omhoogklimmen, auto rijden, en zijn vegetarisch. Er komt wel meer dan genoeg gore in de film maar dat kan deze film niet redden. Als ik naar deze film kijk verlang ik naar de zombiefilms van vroeger, waar alles nog met de hand gemaakt werd. De zombie’s in deze film worden compleet verpest door de CGI. Dit is gewoon een zielige poging om de zombie’s moderner te maken, maar waarom de zombie’s superkrachten geven?. Zombie’s zijn eng door hun traagheid en hun geluidjes.

De acteurs zijn zoals normaal weer erg irritant en je hoopt dat ze rap het loodje leggen, hoewel Mena Suvari wel redelijk goed acteerde. Fans van zombiefilms kunnen deze maar beter overslaan, want ze zullen enorm teleurgesteld worden. De zoveelste remake die flopt.