Freddy vs Jason

Freddy vs Jason

Freddy Krueger zit in de hel en vertelt hoe hij erin is gekomen. Hij is nu echt dood en niemand vreest meer voor hem. Hij is kwaad en wil in iemand zijn droom gaan, die dan naar Elm Street kan en daar wat hulpeloze tieners kan vermoorden. Zo vrezen de tieners dat Freddy weer terug is en dan kan hij terug komen op aarde. Terug naar de plaats waar hij verbrand werd. Hij kiest voor de gigant Jason en Freddy vermomd zich als de moeder van Jason. Zij zegt dat hij naar Elm Street moet gaan en dat doet hij ook. Maar als Freddy terug komt naar zijn straat ziet hij dat Jason ZIJN tieners verder uitmoord. Hij is zo kwaad, dat er nu wel een gevecht zou moeten komen.

Deze film was leuk en grappig. Horror zou je het niet kunnen noemen. HEt is meer een Freddy-film dan een Jason-film eigenlijk hadden ze dus toch niet de magie van Jason en Freddy te vermengen. HEt eerste deeltje was echt saai! De tieners die er in mee spelen kunnen zeker niet geloofwaardig acteren. Maar dan begint het leuke te komen! HEt gevecht. De finale is gewoon zo spectaculair en zo spannend en dat maakt veel goed. Buiten de finale heeft de film wat heel leuke moorden te bieden. Zoals de moord met het klapbed was zeer geslaagd. Jammer dat Freddy maar ??n moord pleegt. Ook het begin is zeer leuk en goed gedaan. Maar wat er tussenin gebeurd is zeer saai.

Conclusie:voor de Freddy en Jason fans zeker een aanrader. Bloederig en lekker. En ook een zeer leuke dvd met leuke extra’s , als je althans de dubbel disc hebt gekocht. Veel kijkplezier met deze zeer leuke film!

16 reacties

richard

ik vond deze film wel goed! prima opbouw (freddy is immers te zwak om te moorden) en als je freddy ook nog eens laat moorden zou de film te langdradig worden! wat mij betreft een prima ‘oldschool slasher’! keep m comming

lizardman

Als je wilt weten hoeveel mensen jason heet vermoord in al zijn films moet je op de officiele friday the 13th site kijken, daar kun je dat vinden. (in totaal meer dan 200 geloof ik)

jurjen's psycho

ik vind freddy leuker dan jason oke jason vermoord mischien meer maar als freddy moord is het altijd verassend hoe en dat is zo leuk aan hem

silly

freddy moord ook op een uitgeplande, spannende, tergende manier en jason moord er gewoon op los.. vandaar dat de counting ook z? ver verschillend is. Freddy is interessanter om na te kijken vanwege de manier hoe hij die kids om het leven brengt. Het is bij hem meer een kat en muis spelen (eerst met zijn slachtoffers spelen en terroriseren) Ik vond deze film wel redelijk, had er meer van verw8

Legioen

Freddy voert hier bijna ook geen zak uit:S hij vermoord.. wat.. 1 iemand ofzo? En in dat gevecht met Jason in de echte wereld word duidelijk wat voor watje hij wel niet is, vooral omdat Jason in die droomwereld pas na een kwartier vechten klein te krijgen was.. en in de echte wereld scheet Freddy al in z’n broek toen ie Jason aan zag komen, geweldig stukje film trouwens:D

jurjen's psycho

jason is harder/sterker en freddy is slimmer/sneller alleen met freddy is het altijd zo afvragen van als zijn slachtoffer droomt zal hij het overleven of niet en als jason voor je staat is het gelijk dood drm is Nightmare ook leuker dan friday njah vind ik dan

UberJason78

Ok..beter laat dan nooit…Freddy vs. Jason was best grappig, Freddy kwam het beste uit de verf in zn personage, maar deze jason was werkelijk waardeloos…waar was Kane Hodder?….Kirzinger was teveel in zn gedachten met frankenstein, zoals hij zelf ook aangaf..maar om Jason zo traag te laten lopen, en bang voor water?…in Jason Lives rende hij gewoon Crystal Lake in om Jarvis te pakken, en nu verandert hij in een bange reus…had veel beter gekunt. de lead-Lori was een aanfluiting als “actrice” en alleen Kelly Rowland en Jason Ritter kwamen er redelijk van af….de score was daarentegen erg goed en memorabel..( maar wat verwacht je van een meester als Graeme Revell), verder was de actie goed, de droom/camp wereld erg goed gedaan en een ( voor mij) bevredigende afloop zoals de slasher met meeste sequels best verdient heeft..