Ghost ship

Dark Castle Entertainment presteert het om films uit te brengen die er prachtig uitzien en geweldig klinken, maar inhoudelijk pure stront zijn. En toch wachten velen op de volgende film uit deze studio. Misschien is dat wel omdat House on Haunted Hill en Thir13en Ghosts uitstekende gore/sterf scenes bevatte. Ghost Ship begint in ieder geval wel met een knallende opening waarin de gasten van een cruiseship worden omgebracht op gruwelijke wijze (Denk aan Cube).
De leden van een team die oude schepen uit het water hijsen worden benaderd om een verdwenen schip terug te halen, en zoals de titel van de film al aangeeft zijn er spoken aan boord die het hun leven zuur maken. Minimalistisch verhaal dat al vele malen eerder is gebruikt in diverse varianten, zoals in Deep Rising en Virus. Het kleine meisje dat de bemanning van de gevaren probeert te waarschuwen deed me veel denken aan Resident Evil en een flashback die uitlegt wat er precies gebeurde met het schip brengt alleen maar vragen op die ontbeantwoord blijven. Gebrek aan karakterontwikkeling zorgt ervoor dat we niks geven om de acteurs, en Julianna Margulies overtuigt volstrekt niet als de Ellen Ripley kloon die uiteindelijk een gevecht aan gaat met het kwaad.
Pluspunt is wel dat regisseur Steve Beck geleerd heeft van Thir13en Ghosts om geen flitsende montage te gebruiken als de spoken in beeld komen waardoor het geheel minder hoofdpijnverwekkend is, maar zelfs dit kan de film niet redden. Ghost Shit zou een betere titel zijn geweest.

38 reacties

steefje

dis best wel een goeie film…. niet echt super ofzo maar ut mag er mee door……hoe alle gasten doodgaan in ut begin is wel vet !!! 😛

Michieltjuh

Ondanks al het negatieve uit deze review heeft ie toch wel wat (da’s de rede dak em gekocht heb, en zeg nouw niet dat het een miskoop is, want ik ben er heel tevreden mee, zo! :P) Tuurlijk zijn er lui die het een baggerfilm vinden, van mij mag je, ik heb der geen problemen mee 🙂

Luuk 007

WTF Die neuk me in me kont heb ik niet gezegt! Krijg nou klere! Wie zit hier achter! O en op die reacties ik zit in een soort fase. In een ik ben toe aan vakantie fase! Ik Flikker alles uit me wat in me opkomt dat hep ik altijd in deze tijd van het jaar sorry:(

Evil B.

De eerste twee Dark Castle films vond ik erg vermakelijk, Thirteen Ghosts en vooral House on Haunted Hill. Maar Ghost Ship en Gothika konden mij ook niet echt bekoren, al wist Gothika bij mij wel het gewenste resultaat te sorteren: ik schrok me twee keer rot. Over House of Wax heb ik ook niet een al te best voorgevoel als ik zie wie erin meespelen, maar ik wil niet bevooroordeeld zijn, dus ik wacht rustig af.

TT

Luuk, het is best ok om homo te zijn, je hoeft je niet te schamen en je bent hier nog steeds welkom, maar liever geen oproepen in de aard van “neuk me in mijn kont” meer, daar zijn andere sites voor. Als je problemen hebt met je geaardheid, kan je het hier denk ik wel in de groep gooien. Sterkte, Luuk 007!

Pim

Gothika rulez! Ghostship niet, de andere films van dark castle entertainment heb ik niet gezien. De naam klinkt cool ‘Dark castle’ zo te horen is t meestal maar bagger.

engeltje

Is een leuke, goede film, maar om hem als horror te betitelen…… Denk dat deze film daarom de meeste ook wel zal tegenvallen. Het is gewoon een thriller. Waarom iedereen doormidden was behalve de kaptein? Kijk nog eens goed. Hij staat gebukt met het meisje te dansen, daardoor zit z’n kop op de hoogte van de middels van de andere gasten. Ook wordt de kabel schuin omhoog opgetrokken. En mensen, het is een FILM, zoals in NEP, zoals in NIET REALISTISCH