Hostel Part III

Hostel Part III

Het verhaal:
Tijdens een vrijgezellenfeest in Las Vegas laten vier vrienden zich overhalen om samen met twee sexy escortdames naar een privéfeestje te gaan. Eenmaal aangekomen merken ze al snel dat ze gebruikt worden voor een walgelijk spel waarbij marteling centraal staat. Dit sadistische schouwspel wordt georganiseerd door de leden van de Elite Hunting Club.

Mijn mening:
Het langverwacht deel 3 in de befaamde hostelreeks, ditmaal niet geregiseerd door Eli Roth en dat kun je zeker zien. Met dat bedoel ik het gebrek aan wansmakelijke gore en vooral de hoeveelheid daarvan. Wel een groot pluspunt zijn de vele onverwachte twist and turns waar een gemiddelde Sawfilm alleen maar van kan dromen. De locatie is dit keer niet het bekende Hostel uit slowakije , maar is ingeruild voor het levendige Sin City in Las Vegas wat wel weer voor wat vernieuwing zorgt. Maar daardoor is er wel weer minder spanning.

Gore 6/10:
Niet zo goor en origineel als de vorige twee Hostelfilms, maar het was acceptabel voor mij. Zoals een man zijn gezicht word er vanaf getrokken, een vrouw krijgt kakkerlakken in haar mond, een man zijn arm word er afgehakt, een man krijgt pijlen in zijn lichaam, nog wat schotwonden en een vermakelijk einde die wat vergezocht is maar toch erg normaal is in een hostelfilm.

Conclusie:
Niet noodzakelijk een slechte film, maar als je echt gore zoekt kun je beter de eerste Hostelfilms nog ff uit de kast pakken. Qua verhaaltechnisch zit deze film beter in elkaar en is soms nog best onvoorspelbaar en spannend ook. Het acteerwerk was ook niet super slecht, alleen de gore is dat kleine mispuntje. Daarom een cijfer minder, waardoor ik kom te staan op een zesje.