I Drink Your Blood

Ook na een herziening blijft het goedkoop uitziende Grindhouse filmpje I Drink Your Blood op een 6 staan.

Een band bestaande uit satanistische hippies terroriseert een lokale gemeenschap. Ze verkrachten een meisje en de opa van het meisje gaat de boosdoeners achterna. Hij kan niet veel tegen de geflipte maniakken uithalen en krijgt ook nog eens LSD toegediend. Zijn kleinzoon wil wraak nemen en geeft de hippies daarom vlees met geïnfecteerd bloed. Hierdoor transformeren de hippies in bloedzuigende zombieachtige wezens die alles en iedereen infecteren die hun pad kruisen.

We volgen dus een kleine sekte die zich schuilhoudt in een vervallen hotel en daar, naast het uitvoeren van bizarre rituelen. nogal wat keet schopt. Nadat z’n opa vernederd wordt door de hippies besluit Pete het bloed van een hondsdolle hond in de pastijtjes van de sekte te spuiten. Langzaamaan beginnen de hippies het klein beetje verstand wat ze nog hadden te verliezen en gaan ze met het schuim op de bek opzoek naar slachtoffers.

Vanaf dat moment draaien de film, de geluidseffecten, de soundtrack, de acteurs en de gore volledig door. George Patterson doet het absoluut het leukste als doorgedraaide, bloeddorstige, bijl zwaaiende satan-hippie. De gore is niet geweldig, maar desondanks voelt de film wel erg vies en vuil aan, waarschijnlijk dankzij het zeer eigenaardige sfeertje.

I Drink Your Blood is absoluut geen geweldige film, maar voor de 70’s trash liefhebbers is ‘ie zeker de moeite waard. Overigens wel opletten geblazen voor de dierenvrienden onder ons aangezien I Drink Your Blood jammer genoeg wel wat animal cruelty bevat.