Kaw

Wayne Merkle is de vertrekkende sheriff uit een kleine Amerikaans plaatsje, hij gaat namelijk naar de stad. Helaas zal hij zijn plannen voor de komende 24 uur moeten uitstellen. Hij moet namelijk met zijn vrouw en enkele andere mensen vechten voor hun levens en die van alle bewoners van het afgelegen dorpje. Als Wayne de melding over een voorval bij een boer binnenkrijgt, weet hij nog niet dat het dorp korte tijd later zal worden geterroriseerd door duizenden raven…

Natuurlijk wordt een film over bloeddorstige vogels vergeleken met Hitchcock?s The Birds, en zoals altijd kan men ook van Kaw zeggen dat ie niet kan tippen aan het meestwerk.
De special effects in deze film zijn vrij aardig te noemen en ook het acteerwerk is over het algemeen beter dan men zou verwachten. Sean Patrick Flanery doet aardig zijn best, maar het is vooral Stephen McHattie als buschauffeur Clyde die de beste acteerprestatie neerzet. Een aardigheidje is de aanwezigheid van Rod Taylor, die ook al opdook in The Birds.

Veel scenes hebben natuurlijk veel weg van The Birds en regelmatig wordt de geloofwaardigheid behoorlijk op de proef gesteld. Gelukkig vertelt regisseur Sheldon Wilson (Shallow Ground) het verhaal met een redelijk tempo en gevoel. Jammer genoeg is het ?blood & gore? gehalte een beetje weinig en is het einde, in mijn ogen, een grote teleurstelling. En het subplot met de Mormonen/Amish of hoe ze hier in de film heten had men beter uit de film kunnen schrijven.

De film heeft veel potentie maar jammer genoeg heeft men die niet helemaal weten te vertalen in een goede film. Desondanks vond ik Kaw toch enigszins vermakelijk, maar ik denk dat die voor veel mensen te tam van aard is.