Messengers 2: The Scarecrow

John Rollins, een bescheiden North Dakota boer, heeft moeite om zijn boerderij werkende te houden. Ondertussen moet hij ook nog zijn gezinsleven onderhouden. Wanneer hij een mysterieuze vogelverschrikker in zijn veld plaatst, lijkt het alsof de slechte tijden voorbij zijn… Helaas gebeurt dit ten koste van zijn eigen gezondheid.

Prequel op de eerste The Messengers film, maar ditmaal gaat het niet over geesten maar over een demonische vogelsverschrikker. De film zou dus een voorganger moeten zijn op het eerste deel en de vragen over de vorige eigenaars van het huis uit deel 1 moeten beantwoorden. Deze film negeert die vragen abrupt, geeft er een totaal andere twist aan en negeert de eerste film volledig. Het eerste deel is beter, maar voor een film die erg negatief ontvangen is vond ik hem zeker wel leuk om te bekijken.

De acteerprestatie`s zijn vaak erg slecht en de nodige cliché’s stapelen zich in een rap tempo op, maar de film heeft wel een degelijke spanninsopbouw, waardoor ik het wel kon uitzitten. Op het einde gooien ze alle remmen los met wat bovenatuurlijke horrorelementen die voor mij niet eens gehoeven hadden. De film is niet erg bloederig, maar het gaat hier meer om de schrikeffecten net zoals in het eerste deel. De film heeft duidelijk iets weg van The Shining, daardoor had ik het einde wel een beetje kunnen raden. Maar het einde was dus niet hoe ik het gedacht had en dat beviel me wel prima want ik hou persoonlijk niet zo van copycat films.

Dus mijn oordeel is, dat als je alleen maar naar negatieve reactie`s leest op de bekende filmsite`s, je zeker heel wat vermakelijke horrorfilms mist. Zeker geen hoogvlieger, maar zeker ook geen miskleun.