P2

P2

Angela, een knappe jonge zakenvrouw werkt als enige laat op kantoor met kerstavond. Ze belooft haar moeder op tijd thuis te zijn voor samen kerst te vieren, maar na het werk blijkt haar auto in de parkeergarage niet te starten. Dan ontmoet ze ze de vriendelijke bewaker Tom, die haar een taxi belt. Helaas is ze te laat en de taxi rijdt weg, en Angela zit opgesloten in de ondergrondse garage. Als dat nog niet erg genoeg is op kerstavond, blijkt de vriendelijke Tom een psychopaat te zijn met vele plannen voor Angela….

GORE
Een afgebroken nagel, een nagelvijl in een oog, iemand word geplet tegen een muur, gore ingewanden, en nog wat dingen die ik niet ga verklappen om de twists niet te verraden.

ACTEERWERK
Rachel Nicols is een redelijk sterke actrice, en dat zie je zeker aan haar performance, het zal me niks verbazen als zij de nieuwe, moderne screemqueen word! Wes Bentley had zeker zijn momenten, en deze film is dus prima geacteerd.

CONCLUSIE
P2 kreeg zeer gemengde kritieken van filmkenners zowel als liefhebbers, ikzelf zit er een beetje tussenin. De film is vermakelijk, redelijk creepy en er zitten een aantal spannende scenes tussen. De gore is zeker in orde, maar word met mate gebruikt, dat beviel me wel, omdat het beter bij de film pastte, en het komt wat stijlvoller over. Daarover niks te klagen dus.

Het grootste ‘probleem’ met deze film is het gebrek aan originaliteit, toegegeven, de setting in een pakeergarage is zeker een redelijk fris idee en effectief, maar het gegeven van een vrouw in gevaar die moet vechten voor haar leven tegen een psycho is iets wat we al zovaak gezien hebben. Creep en High Tension bijvoorbeeld, als je deze films kent, ken je P2 in feite ook al.

Maar toch moet ik zeggen dat de suspense goed in orde is, en de film zeker qua regie ook bovengemiddeld goed is, ik raadt hem dan ook zeker aan aan thrillerliefhebbers, die eens zin hebben in een spannende thriller met voldoende gore horrormomenten.