Piranha 3DD

Een jaar na de aanval van prehistorische piranha’s op Lake Victoria zijn de vraatzuchtige vissen via het rioleringssysteem van de stad kunnen ontsnappen. Hierdoor krijgen ze toegang tot de zwembaden en het pas geopende waterpretpark “Big Wet”. De wilskrachtige Maddy en haar vrienden Barry en Kyle zullen het moeten opnemen tegen deze mensenetende creaturen… maar kan men ze wel tegenhouden?

Het langverwacht vervolg op Piranha 3D, die gezien kan worden als 1 van de betere 3D horrorfilms. Het begin is weer precies zo stompzinning maar vermakelijk als deel 1 en de komische noot van de film doet meteen zijn intrede. Bijna meteen al weet je dat bij de sequel meer op de humor word gefocust als op de daadwerkelijke horror. Wie dus een spannende horrorfilm verwacht met de nodige “jump and scares”, kan zich met deze film niet bekoren.

GORE 9/10

SPOILERS!!!!
Net zoals deel 1 heeft deze film weer de nodige goremomenten die weer volledig over the top gaan. Zo hebben we: er word een stuk afgebeten van de penis van een man, een vrouw krijgt een baby piranha in haar vagina die er met geweld weer terug uitkomt, een man word op volstrekt onmogelijke wijze onthoofd, het hoofd van een jongen word afgebeten door een piranha, een man krijgt een hooivork door zijn hoofd, veel kaalgevreten lijken, en wat vermakelijke gore 3D momenten.

De sequel heeft zijn goede en slechte momenten, maar weet zich prima staande te houden als vervolg. De film is niet zo goed en origineel als deel 1, maar heeft me erg positief verrast door de vele originele grappen en de hilarische zelfspot van Hasselhoff, die wat mij betreft de show steelt in de film. Garey Bussey`s rolletje is erg beperkt, maar memorabel genoeg om je een glimlach op je mond te geven.

De film heeft voor ieder wat wils en maakt zijn titel ook meer dan waar met de vele rondborstige dames die rond rennen als kippen in een kippenhok, klaar om opgevreten te worden. Wat wel een minpunt was, was het uitermate slecht acteerwerk. Die (hoe krijg je het voor mekaar) zelfs nog slechter is als in het origineel, nog een geluk dat de film zichzelf niet al te serieus neemt dan. Nog een minpuntje is de zeer korte lengte die geloof het of niet op de kop precies 70 minuten bedraagt.

Al met al is dit zeker een waardige opvolger en het einde hint al naar een mogelijke Piranha 3DDD (wat erg waarschijnlijk is in filmland). Geen klassieker als het eerste deel, maar het is zeer zeker een film die zal gaan vermaken.