Return of the Living Dead V: Rave to the Grave

Return of the Living Dead V: Rave to the Grave is het 5e deel van de Return of the Living Dead serie waarvan ik tot een jaar geleden dacht dat er maar 3 delen van zijn. Deel 4 en 5 zijn tamelijk onbekend en zover ik weet ook niet in Nederland uitgegeven. De dvd die ik heb is dan ook een Deutsche-versie!

De film is natuurlijk waardeloos. Niet alleen omdat hij behoorlijk zombie-loos is maar ook omdat het een supergoedkope productie is. Maar dat was te verwachten. Hoe dan ook is het een direct vervolg van deel 4! (Die ik dus niet ken) want we beginnen in een verhaal dat al duidelijk bezig is.

Julian zijn oom is overleden. Deze oom heeft waarschijnlijk een belangrijke rol in deel 4 want hij heeft een aantal legervaten in zijn kelder staan en hij wordt gezocht door interpol. E?n van de vaten wordt echter gestolen en een ander vat wordt gevonden door Julian die erg nieuwschierig is wat er in zit! Dat weten wij als Return of the Living Dead 1 kijkers natuurlijk al lang. Een vriend van Julian echter verkoop de groene stof als drugs tijdens een grote rave ter gelegenheid van halloween en de rave-gangers veranderen in zombies.

Door de gehele film zien we wel zombies maar de echte uitbarsting komt pas in de 70ste minuut en dat is met een film van maar 86 minuten (incl aftiteling) wel erg laat. Verder het interpol duo dat achter de vaten aan zit. Geprobeerd is om een komisch duo als Jansen en Janssen neer te zetten maar dan in de stijl van Tarantino?s Pulp Fiction. Het werk niet. Net als in Last House on the Left is het politieduo niet grappig maar tenenkrommend.

Gore is, waarschijnlijk door geldgebrek, vrijwel niet aanwezig en spanning eveneens niet! En om de kijkers nog wat tegemoet te komen gaan er om de haverklap meiden topless door het beeld, wat natuurlijk best leuk is maar wel een waardeloze zombiefilm opleverd. Maar toch, dat moet gezegd, vergeleken met veel zombiepulp dat wel op de Nederlandse markt verschijnt is hij nog wel te pruimen.