Shredder

Shredder

De rijke Kimberly nodigt een stel van haar vrienden uit om een verlaten skioord te gaan bezoeken, haar vader wil dit skioord namelijk gaan kopen en zo kunnen de tieners het gebied mooi verkennen. Maar het gebied is natuurlijk niet voor niets verlaten, volgens de plaatselijke verhalen spookt het er. Een aantal jaren geleden is er namelijk een meisje overleden door toedoen van een stel dronken snowboarders, het meisje schijnt nog steeds op de pistes rond te spoken en is natuurlijk niet al te vriendelijk voor snowboarders. En doden vallen er natuurlijk, maar of dit door de geest van een overleden meisje komt?

Dit hadden we nog niet, een slasher op de skipiste! En heel even lijkt het ook een iets andere film te worden dan al die andere slashers van de laatste jaren, de eerste sc?ne is namelijk behoorlijk bloederig en “gory”, om vervolgens gelijk over te gaan naar clich? sc?ne, namelijk een douchesc?ne. Maar van mij mogen er een paar clich?s in zitten als de film maar lekker bloederig en over de top is, maar helaas. De openingssc?ne blijkt ook gelijk de leukste tot het einde van de film waar je nog een grappig en bloederig tafereeltje voorgeschoteld krijgt , voor de rest van de film zitten we gewoon weer met een stel geile tieners die veel domme conversaties hebben en eigenlijk alleen maar als slachtvee dienen.

Het enige verschil met andere slashers is eigenlijk de setting en de snowboard sc?nes, en daar huur ik persoonlijk geen horror voor. Alleen dat de moordenaar (een geheel in het zwart gehulde ski?r met een spiegel skibril op, ? tja) een hekel heeft aan snowboarders die de regels van de piste niet naleven is nog wel grappig.

Toch vond ik Shredder niet zo vervelend als bijvoorbeeld Cherry falls of Valentine, want zo lief als die films is Shredder nou ook weer niet. Shredder is behoorlijk low budget en dat doet de film goed. Maar je moet wel met iets anders komen als je je tegenwoordig wilt onderscheiden in het Slasher genre.