Slumber Party Massacre II

Courtney Bates, het jonge zusje van Valerie uit het voorgaande deel, is inmiddels bijna volwassen. In plaats van met haar moeder haar zus te gaan bezoeken in het gesticht, wilt ze haar verjaardag met haar vrienden vieren die naar een leegstaand huis van de vader van een van de vriendinnen vertrekken. Er is echter een klein probleem. Ze heeft steeds last van enge nachtmerries over een gestoorde man met een gitaar. Haar vrienden denken dat ze gek begint te worden, totdat haar droom ineens wel erg echt begint te worden en ze allemaal prooi worden van een gestoorde maniak met een gitaar…

Slumber Party Massacre II is een perfect voorbeeld van een vervolg dat alleen is gemaakt omdat slashers in die periode enorm veel succes maakten en ik moet zeggen dat dit vervolg zo slecht is, dat het leuk word.

Wat ik wel weer grappig vind is dat de acteerprestaties vooruit zijn gegaan op deel 1, de personages worden iets beter en geloofwaardiger neergezet. De killer heeft eigenlijk niets met zijn voorganger te maken, maar hij is, net als zijn voorganger, niet echt eng, maar dat was deze keer wel meer de bedoeling volgens mij. Een killer die qua uiterlijk vergelijkbaar is met Fonzie uit de serie ‘Happy Days’ met een gitaar met een grote boor op de hals als wapen kan je moeilijk serieus nemen.

De moorden zijn bruut en misschien wel beter dan die uit deel 1, ik was erg blij dat ze deze keer wel meer aandacht aan de gore hadden gegeven, waardoor er een aantal leuke moordscènes zijn, al zijn de mogelijkheden met alleen een boor als moordwapen jammer genoeg niet echt groot.

Het is ook erg jammer dat deze film laat op gang komt, in het eerste deel van de film krijgen we alleen wat bizarre hallucinaties van Courtney te zien en tegen het einde van de film schieten we in sneltreinvaart door de moorden heen. Dit hadden ze beter meer kunnen spreiden, wat in deel 1 wel werd gedaan, waardoor deel 1 een heel erg vlotte uitstraling kreeg. Bij dit deel moeten we jammer genoeg wat langer wachten op de pret.

De hilarische driller killer weet deze film te redden, ik heb nog nooit een killer meegemaakt die me zo aan het lachen wist te brengen door zijn foute uiterlijk en gedrag. Alleen al voor deze unieke killer zouden liefhebbers deze film moeten zien. Prima film voor de liefhebber die wel van jaren ’80 pulp weet te genieten.