Species

Nadat men een buitenaardse DNA-code heeft samengevoegd met een menselijke ontstaat er een menselijk uitziend wezen genaamd Sil. Binnen een paar dagen is Sil al net zo groot als iemand van een jaar of 12 en besluit men haar te vernietigen, echter weet ze te ontsnappen. Dr Fitch (Ben Kingsley, ?Suspect Zero?), leider van het project, stuurt een team van diverse specialisten achter de inmiddels volwassen Sil (Natasha Henstridge, ?Ghosts of Mars?) aan. Het team, onder leiding van huurling Preston Lennox (Michael Madsen, ?Reservoir Dogs?) ontdekt dat Sil van plan is om zo snel en zoveel mogelijk nakomelingen te produceren?om de wereldbevolking uit te roeien!

Nadat de film redelijk origineel begint vervalt hij echter in een soort kruising tussen ?Alien? en een willekeurige slasher. Dat is niet zo vreemd omdat het wezen is bedacht door de Zwitser H.R. Giger, die hetzelfde voor ?Alien? heeft gedaan. Gore-fans krijgen enkele sc?nes voorgeschoteld waaronder een wel zeer gepassioneerde kus en een toiletbezoek. ?Species? is echter vooral bekend vanwege Natasha Henstridge die veelvuldig in het Eva-kostuum rond loopt en om dat te mogen aanschouwen is zeker geen straf! Jammer genoeg zijn daarentegen de vele one-liners in deze film bijna te belachelijk voor woorden en stelt het einde lichtelijk teleur. De muziek van Christopher Young past goed bij deze film, maar haalt het niet bij zijn eerder werk voor o.a. ?Hellraiser?.

?Species? is in feite een b-film met enkele bekende namen en een monster dat door Mr. Alien zelf is ontworpen.