Succubus

Veel films van regisseur Jess Franco hebben de kijker qua verhaal niet zo veel te bieden. Succubus is ook zo?n film. Het draait allemaal om Lorna Green (Reynaud), die vreemde SM opvoeringen geeft in een nachtclub. Lorna heeft echter steeds meer moeite om de werkelijk en haar dromen uit elkaar te houden. Wat er verder allemaal gebeurt blijft voor mij erg vaag, maar zoals eerder al gezegd moet Succubus het ook niet hebben van een sterk verhaal.

Waar Succubus het wel van moet hebben, is de dromerige sfeer en de prachtige locaties. De film lijkt bijna een grote droom, gevuld met mooie en gruwelijke beelden. Alhoewel, dat gruwelijke valt eigenlijk best mee, en is meer een kleine rustpauze tussen de vele droombeelden die je als kijker te zien krijgt. Jammer is dat de film op sommige punten redelijk saai wordt, maar ik heb wel in gehypnotiseerde staat zitten kijken. Succubus is echt geen geweldige film, maar ik vond de sfeer die er hangt heel erg apart en daardoor stijgt mijn cijfer ineens naar een 7. Natuurlijk heeft dit ook te maken met het sensuele en erotische spel van Janine Reynaud.

Ik heb nu twee films gezien van Jesus Franco (de andere is Female Vampire), maar Succubus is vele malen beter, en heeft in ieder geval een sterke indruk achter gelaten. De versie die ik heb gezien (DFW ? Extreme) is wel zwaar geknipt maar gelukkig was dit nergens echt duidelijk te merken en heb ik niet echt iets gemist. Succubus is een hele sensuele film die echt geen sekssc?nes nodig heeft om een interessante film te zijn. Ik ben benieuwd naar wat onze vriend met de vele namen nog meer voor ons in petto heeft!