ThanksKilling

Een groepje van vijf vrienden, bestaande uit een dikke lolbroek, een slet, een ‘stoere jongen’, een ‘braaf meisje’ en een ‘nerd’ zijn op weg naar hun ouders om thanksgiving te vieren. Onderweg raakt de motor oververhit en ze moeten de nacht doorbrengen in de bossen. Nerd Darren vertelt bij het kampvuur de legende van de door een oude indiaan tot leven gewekte kalkoen. Toevallig komt niet ver daar vandaan deze demonische kalkoen weer tot leven door toedoen van een lassiehond die Flassie heet. De lokale zwerver opent de jacht, maar de vrienden willen het verhaal niet geloven. Eenmaal weer thuis aangekomen, krijgen ze al gauw te maken met de moorddadige kalkoen. Aan de vrienden de taak om de kalkoen te doden en zijn ‘killing spree’ te eindigen.

Aan het plot is waarschijnlijk al wel te zien dat deze film niet bepaald serieus bedoeld is. Er komen heel erg veel heerlijk foute stereotypes voorbij, zoals de hierboven omschreven vrienden, een foute politieagent (met een overduidelijk neppe snor), een typisch Amerikaanse vader en ga zo maar door. Dat in combinatie met een pratende, moordende, auto rijdende en sigaren rokende kalkoen maakt dit tot een lekker foute horror/komedie.

De acteerprestaties zijn slecht. Je ziet gewoon aan alles dat dit een best amateuristische film is. De acteurs en actrices acteren allemaal erg overdreven en erg nep, maar dit maakt de film juist zo leuk. De domheid van de personages geeft een erg grappige draai aan de film en zorgt voor lekker foute scenes. Het script zit ook vol met foute dialogen, er word eigenlijk de gehele film weinig zinnigs gezegd, wat het alleen maar leuker maakt. Hierin heeft de kalkoen wel een grote rol, die de ene foute one-liner na de andere eruit flapt.

Er is behoorlijk wat gore aanwezig. Dit is allemaal behoorlijk over-the-top en ziet er allemaal behoorlijk nep uit, waardoor ik toch een beetje aan die geweldige Troma films moest denken, al is dit vergeleken met Troma nog behoorlijk slecht. Sommige mensen zullen zich hieraan storen. Ik had er geen problemen mee en kon er wel om lachen.

Als we kritisch zouden moeten zijn, verdient een film als deze niet meer dan een 2 of een 3. Ik ben toch een behoorlijk liefhebber van dit soort foute pulp films en ik houd hier dan ook wel van. Liefhebbers van pulp en thrash kunnen hier zeker van genieten.